Rail Baltica pirmās fāzes izmaksas Igaunijā ir tikai 3,1 miljards eiro, kamēr Latvijā — 5,4 miljardi. Kāpēc igauņiem izdodas gadsimta projektu izbūvēt ievērojami lētāk, lai gan sliežu ceļš ir tikai par 50 kilometriem īsāks, Ir devās noskaidrot uz Tallinu
Manas kājas ieslīd darba drošības zābakos, kas ir divus izmērus par lielu. Ar baltu ķiveri galvā un atstarojošo vesti mugurā esmu gatava iebrist Ilemistes stacijas būvlaukuma dubļos. Vēl pirms gada šeit bija pilnīga nekuriene, vēlāk man pastāstīs projekta nacionālā ieviesēja Rail Baltic Estonia pārstāvis Prits Pruls. Viņš rāda fotogrāfiju — blakus vecā platuma sliedēm, kas šeit allaž bijušas, redzams paliels zaļgans karjers. «Cilvēki jokoja, cik daudz līķu atradīsim, kad karjeru nosusināsim,» smejas Pruls. Par laimi, līķu nebija.
Abonē žurnāla digitālo versiju un atbalsti kvalitatīvu žurnālistiku!
Ja esi jau abonents, lūdzam autorizēties ar savu e-pastu.