Pandēmijas ziemā dzimusī ideja ārzemju latviešiem piedalīties LIAA biznesa inkubatoros izraisīja milzu interesi. Martā atsūtīti 79 pieteikumi, Latvijā jau sākuši darboties vairāki jauni diasporas tautiešu uzņēmumi
Tērbatas ielas kafejnīcā Ezītis miglā Jānis pasūta minerālūdeni, Julianna — kafiju. Nepārtraucot runāties, ar viedtelefona kameru noskenē QR kodu no uzlīmes uz galdiņa. Tālrunī atveras ēdienkarte, ar dažām pirkstu kustībām turpat var samaksāt. Darbinieki bārā saņem pasūtījumu, zibenīgi atnes. «Web lietotne. Pirmā versija šādām lietotnēm lēni ielādējās. Otrā — jau ātrāk. «Trešā paaudze», kādu piedāvājam mēs, ir ļoti ātra,» apmierināti secina Jānis Dzikēvičs, tās autors.
Ar Juliannu Bebri izveidotās SIA Qrunch nosaukumā izmantota vārdu spēle QR un crunch (kraukšķēt — no angļu val.) šķitusi vispiemērotākā, piedāvājot digitālo produktu ēdienu industrijai.
Berlīnieša Jāņa un rīdzinieces Juliannas veikums bija viens no pārliecinošākajiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 1. martā izsludinātajā biznesa inkubācijas «uzsaukumā» latviešiem ārzemēs. 79 diasporas pieteikumu vidū viņu piedāvājums iekļuva to ideju trijniekā, kas jau uzreiz kvalificējās inkubācijas, nevis pirmsinkubācijas programmai. Mūsu sarunas laikā jūlija beigās Qrunch lietotni izmanto 15 restorāni Latvijā un Lietuvā, rit sarunas ar partneriem Vācijā, Čehijā un Gvatemalā.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.