Darījums nokārtots ar Stepanovam un Lemberga bērniem piederošo "LSF holdings"
Kazahstānas uzņēmumam "Grain Pool of Kazakhstan" pārdoti 50% Ventspils graudu termināļa "Ventspils Grain Terminal" daļu, ziņo portāls pietiek.com. Darījums septembra beigās kārtots ar uzņēmējam Oļegam Stepanovam un Ventspils mēra Aivara Lemberga bērniem Anrijam un Līgai Lembergiem uz pusēm piederošo "LSF holdings".
Tuvākajās dienās noslēdzamā darījuma summa netiekot atklāta, taču noprotams, ka "LSF holdings" 50% graudu termināļa daļu pārdevis par vairāk nekā pieciem miljoniem latu.
Portāls skaidro, ka darījuma pilnīga pabeigšana saistīta ar četru mierizlīgumu noslēgšanu tiesvedībās, kas sākās tā sauktā Ventspils tranzītkara laikos un ar kurām Lembergs un Stepanovs cīnījās par ietekmi uzņēmumā.
Lai arī Uzņēmumu reģistrā (UR) izmaiņas Ventspils graudu termināļa īpašnieku struktūrā vēl nav reģistrētas, pietiek.com no drošiem avotiem zināms, ka kazahu kompānija tieši un pastarpināti būs kļuvusi par 100% šī uzņēmuma īpašnieku. To, ka darījums noticis, apstiprina izmaiņas Ventspils graudu termināļa padomē, kas UR reģistrētas 30.septembrī. Amatos šī uzņēmuma padomē iecelti Kazahstānas kompānijas un ar to saistītas Šveices firmas pārstāvji. Savukārt amatus padomē zaudējuši visi ar "LSF holdings" interesēm saistītie padomes locekļi – Stepanovs, Valērijs Pašuta un Nikolajs Baštovojs.
Pietiek.com secina – ne bez pamata šovasar medijos izskanēja runas par nosacīto pamieru, kas noslēgts starp Lembergu un viņa oponentiem, tostarp Stepanovu. Tieši ar Stepanova ietekmi saistītas runas, ka šovasar nogludināts ceļš starp Lemberga kontrolēto Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) un Jāņa Urbanoviča vadīto "Saskaņas centru" (SC), kas, iespējams, ZZS sniegusi "palīdzīgu roku" ģenerālprokurora Jāņa Maizīša nepārvēlēšanā. SC neoficiāli ilgstoši saistīta ar Stepanova finansējumu, un arī Urbanovicš nav noliedzis, ka viņam ir labas attiecības ar uzņēmēju.
Neoficiāli vairāki avoti šo darījumu nodēvējuši par tā sauktā lielā Ventspils tranzītbiznesa, to vidū holdinga "Ventspils nafta" (VN), pārdošanas ģenerālmēģinājumu. Jau vēstīts, ka VN pārdošana tiek kārtota ar Austrijas uzņēmēja Martina Šlafa starpniecību, un iespējams, ka galapircēji ir Krievijas kompānijas. Pagaidām gan ziņas par darījums pabeigšanu ir pretrunīgas.
Puse uzņēmuma "Ventspils Grain Terminal" akciju pieder SIA "LSF Holdings", 41,46% akciju – Šveicē reģistrētai kompānijai "Lifegrain S.A.", 8,54% – Kazahstānā reģistrētam uzņēmumam "Grain Pool of Kazakhstan NC LLP".
Ventspils ostas graudu terminālis "Ventspils Grain Terminal" šogad kopumā plāno pārkraut aptuveni vienu miljonu tonnu graudu jeb divas reizes vairāk nekā 2009.gadā, kad pārkrāva 561 000 tonnu, vēsta aģentūra LETA.
Komentāri (18)
garausiitis 14.10.2010. 09.26
Nekā jauna , tā ubernacionālā muldēšana par nacionālo kapitālu utml. , transformējas vienkārši personīgo interešu realizācijā , kurām visticami nav nekāda sakara ar iepriekšminētajiem saukļiem.
Tā teikt – krīt maskas…..
0
Una Grinberga 14.10.2010. 09.20
Skat, kā mūsu patriotiskais Lembergs stimulē Latvijas ekonomiku. Viņam laikam ir savs ekonomikas stimulēšanas plāns jeb, pareizāk sakot, “savas kabatas stimulēšanas plāns”.
1
anita_meistere > Una Grinberga 15.10.2010. 11.44
viņš jau stimulē..nodot savu īpašumus (kas stāvēja pustukši), tiem..kas tos beidzot normāli izmantos ! kāda jega no pustukša ostas termināļa?? nekādas! piedevām pašiem nebūs jadreb un jaiesaistās visādās intrigās un šantāžās par to, kas ko un cik vedīs.
0
Driimeris 14.10.2010. 09.58
par lietu runājot- labi, ka pārdeva kazahiem, tie tagad eksportēs savus graudus caur Ventspili. būs darba vietas, darbs dzelzceļam, muitai u.tml. būtu palicis terminālis mūsējiem- stāvētu tukšs
2
Ārijs > Driimeris 14.10.2010. 13.50
Tieši tā -labāk puse no termināļa, kas strāda un pelna naudu, nekā 100% īpašumtiesību terminālā, kas nestrāda un nes tikai zaudējumus.
0
anita_meistere > Driimeris 15.10.2010. 08.53
gluži manas domas.
vēl viela pardomām. baigā brēka sacelta par to čavesa naftas tranzītu caur leiciem…pag pag..
Kopumā gada laikā Ventspilī varētu pārkraut 600 000 tonnu graudu, bet maksimāla termināļa caurlaidība ir ieplānota 2,5 miljoni tonnu graudu gadā.
ja nemaldos, tad tas ir tik pat liels apoms cik leiši taisās pumpēt naftu!!! taka viss notiek!
0