
Kvalitāte mums ir bijusi svarīga no pirmās dienas, un turpinām to celt arvien augstāk, saka Rocket Bean vadītājs Vilmārs Vjakse. Foto — Ieva Salmane.
Kafijas ražošanas bizness Latvijā plaukst. Lielākais pieaugums vērojams augstvērtīgās kafijas segmentā
Pētījumi rāda, ka pasaulē kafiju lieto 90% pieaugušo. Globālu spēlētāju ir daudz, un pēdējos desmit gados arī Latvijā tiek dibināts aizvien vairāk kafijas grauzdētavu, novērojis Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis. Ir arī restorāni, kas atvēruši savas grauzdētavas. Kopējais kafijas ražotāju skaits Latvijā lēšams ap 20. Precīzas statistikas gan nav, jo trūkst organizācijas, kas apvieno šīs nozares uzņēmumus. Mēģinājumi tādu dibināt līdz šim lielu atsaucību nav guvuši.
Lai arī kafijas grauzdēšana šķiet eksotisks bizness, Latvijā tā tradīcijas ir senas. Pirms kara gatavoja cigoriņu kafiju, bet 70. gadu sākumā darbu sāka Liepājas cukurfabrikas šķīstošās kafijas cehs. Tur ražotā produkcija padomju okupācijas laikā bija deficīta prece. Tagad Liepājas Kafijas fabrikā ražo šķīstošo un malto kafiju, tā ir vienīgā ražotne Baltijā ar pilnu ražošanas ciklu, pieder Ukrainas un Lielbritānijas kapitāla kopuzņēmumam un uzņēmumam Nīderlandē. Komerckafijas segmentā darbojas arī Emerald, kas dibināts 90. gadu sākumā.