
Pērnavas stacijas vizualizācija
Rail Baltica pirmās fāzes izmaksas Igaunijā ir tikai 3,1 miljards eiro, kamēr Latvijā — 5,4 miljardi. Kāpēc igauņiem izdodas gadsimta projektu izbūvēt ievērojami lētāk, lai gan sliežu ceļš ir tikai par 50 kilometriem īsāks, Ir devās noskaidrot uz Tallinu.
Igauņi būvē savu galveno staciju Tallinas nomalē, tomēr viņi nodrošinājuši būvniecībai nepieciešamos aptuveni 200 miljonus eiro un gatavojas darbus pabeigt līdz 2028. gadam. Tikmēr Rīgas centrālās stacijas projektam vajag 566 miljonus eiro, no kuriem pieejami tikai 307, un tāpēc galvaspilsētas centrā stāv milzīgs būvlaukums bez skaidra plāna, kā to pabeigt. Turklāt Rīgas iekļaušana sliežu maršrutā nu kļuvusi tik dārga, ka valdības koalīcija joprojām nav vienojusies, vai to vispār izdarīs līdz 2030. gadam.