Ar medijpratību pret viltus ziņām un propagandu

  • Kārlis Zembergs
  • 07.04.2022
Foto - Edijs Pālens, LETA

Foto - Edijs Pālens, LETA

Atbildīgiem, profesionāliem medijiem, tehnoloģiju kompānijām, reklāmdevējiem un publiskā sektora institūcijām, darbojoties saskaņoti un papildinoši, šodien ir plašas iespējas apturēt viltus ziņu un propagandas plūsmu. Sākot cīņu ar sekām, ir svarīgi novērtēt cēloņus. Skaļi virsraksti un skandalozi paziņojumi medijos ar zemu atbildības līmeni nereti prevalē pār pētniecisko žurnālistiku. “Īsās uzmanības” laikmets nepaģēr iedziļināšanos jautājumā un informācijas avota analīzi. Paralēli pēdējā desmitgadē ir radīta virkne jaunu lokālo mediju ierobežojumu, taču ārvalstu mediju regulējuma, tai skaitā, nodokļu politikas jomā darīts maz. Papildus pandēmijas seku rezultātā reklāmas tirgus piedzīvojis otru lielāko recesiju pēc 2008./2009. gada  finanšu krīzes.

Jaunākajā žurnālā