Kad pagājušā gada agrā pavasarī bijām nule kā pabeiguši jaunās kolekcijas tirdzniecību un norēķinājušies par visiem nākamās sezonas izejmateriālu pasūtījumiem, raiti plānojot uz priekšu darbus pie jaunā ražošanas cikla, iestājās jūs jau zināt, kas. Pāris nedēļas pagāja neziņā, zīlējot, vai rūpnīcas, no kurām gaidījām materiālus, slēgs un būsim pazaudējuši ieguldīto, pretī nesaņemot neko. Tāpat nezinājām, vai jau noformētie nākamās sezonas pasūtījumi no veikaliem vairāk nekā 20 dažādās pasaules valstīs paliks spēkā un netiks atcelti.
Mūsu darbs gada griezumā nozīmē divu apjomīgu kolekciju radīšanu. Tad tās prezentējam, pārdodam mazumtirgotājiem – veikalu ķēdēm, butikiem un interneta veikaliem. Kad klientu iepirkumi saņemti, tiek uzsākts ražošanas process piecās sešās vietējās ražotnēs, koncentrējot resursus no aptuveni piecdesmit pastāvīgiem izejmateriālu piegādātājiem no astoņām līdz desmit dažādām pasaules valstīm.
Pandēmija acumirklī ieviesa jaunus noteikumus. Un tas bija brīdis, kad sapratām, ka pienācis viens no visu vai neko momentam uzņēmuma attīstībā. Nezinot, ko nesīs rītdiena, nolēmām riskēt, mēģinot izmantot šo situāciju kā zīmola izaugsmes iespēju. Bija pārliecība, ka pavisam neapzināti esam labi sagatavojušies, lai ne tikai turpinātu darbu, bet arī augtu šajos sarežģītajos apstākļos. Ilgi veidotajām attiecībām ar visiem piegādātājiem, ražotājiem un klientiem nu bija laiks pierādīt sevi.
Brīdī, kad daudzi mazie modes zīmoli uz nenoteiktu laiku apstādināja darbību, mēs vienu pēc otra apzinājām visus pasūtītājus – vairumpircējus, lai signalizētu, ka strādājam, kā ierasts, un visas uzņemtās saistības un piegādes izpildīsim, kā solīts.
Vienojāmies komandā, ka jaunā situācija nebūs aizbildinājums neizdarībām – lai kā arī attīstītos notikumi, meklēsim un atradīsim risinājumu katram klientam.
Tā kā darbojamies tā dēvētajā slow fashion jomā, mūsu izstrādājumu dizains un ražošana nav izkaisīta pa vairākām valstīm, bet notiek tepat Latvijā. Procesi nav lieki izstiepti. Turklāt vēl pirms pandēmijas bijām veikuši lielu ieguldījumu ikdienas darba digitalizācijā. Arī dizainu izstrāde nu koncentrēta mūsu studijā. Tāpēc turpināt darbu jaunajā normālajā pasaules kārtībā bija iespējams samērā raiti.
Protams, tāpat kā visi izjutām globālo piegādes ķēžu sastrēgumus. Tāpat kā visi atsevišķos brīžos ļāvāmies neziņai un bailēm. Tomēr pārliecību deva tas, ka redzējām – kamēr daudzreiz lielākie tirgus spēlētāji tikai mēģināja saprast, kā strukturēt izkaisīto un daudzgalvaino zīmolu darbību, mūsu izteikti plakanais, vietējais un kompaktais darbības modelis, izrādījās ideāli piemērots šiem apstākļiem.
Pandēmijas laikā notika darbs pie divām jaunām kolekcijām, kas ļāva dubultot pārdošanas apjomus un atvērt jaunu sadarbības partneru durvis. Tā, piemēram, kļuvām par pirmo un joprojām vienīgo latviešu modes zīmolu, kas nu veiksmīgi pārstāvēts globālajā interneta tirdzniecības milzī Mytheresa.com. Mūsu produkcija nu pieejama arī pasaules vadošajā bērnu modes tirdzniecības grupā Babyshop.
Tāpat papildus pūles veltījām vizuālā satura radīšanai, lai nodrošinātu sadarbības partnerus ar visa veida vajadzīgo saturu, darbību pārnesot tikai tiešsaistes režīmā. Vēl šis bija brīdis, kad novērtējām iespēju izmantot ALTUM sniegto atbalstu apgrozāmo līdzekļu nodrošinājumam. Tas bija tiešs, labi mērķēts, mūsu uzņēmumam piemērots un uzņēmēju lieki neapgrūtinošs atbalsts īstajā brīdī, ko ļoti novērtējām.
Tāpēc tagad, kad pasaule piesardzīgi sāk atgriezties pie ikdienas, kādu to pazinām pirms pandēmijas, gribu tai pateikties par pamudinājumu spert drosmīgākus soļus, būt izlēmīgākiem un uzņemties izaugsmē balstītu risku. Šādi laiki lieliski palīdz sašķirot prioritātes, saliedē komandu, stiprina klientu attiecības un, protams, atsijā lieko. Un visbeidzot, tieši pēdējā gada laikā varējām novērtēt Latviju kā mazu, bet efektīvu un savstarpēji labi savienotu platformu starptautisko tirgu iekarošanai.
Pagaidām nav neviena komentāra