Vai ilgtspējīgs produkts var kļūt par vieglu un ērtu ikdienas izvēli?

  • Zanda Šadre
  • 17.01.2025
Ilustratīvs attēls no Pixabay.com

Ilustratīvs attēls no Pixabay.com

Ilgtspēja ir kļuvusi par svarīgu mērķi gan uzņēmumiem, gan patērētājiem, un pārtikas nozarei šeit ir izšķiroša loma – globāli tā rada aptuveni 30% no visām CO₂ emisijām. Kā nozarei, kas ik dienu ietekmē izvēli miljoniem cilvēku, pārtikas industrijai ir milzīgs potenciāls samazināt savu ietekmi uz vidi, vienlaikus padarot ilgtspējīgas izvēles pieejamas un ērtas ikvienam. Vai iespējams apvienot inovācijas, CO₂ emisiju samazināšanu un patērētāju vajadzības, lai radītu zaļāku un ilgtspējīgāku nākotni? Latvijas uzņēmumi jau sper nozīmīgus soļus šajā virzienā, pierādot, ka ilgtspēja nav tikai tendence, bet gan izdzīvošanas stratēģija mūsdienu tirgū.

Ja pirms dažiem gadiem uzņēmumu ilgtspēja varēja šķist drīzāk tāls un ideālistisks mērķis, šodien tā ir kļuvusi par nozīmīgu stratēģisku komponenti uzņēmumu ilgtermiņa izaugsmei un konkurētspējai. Redzam, ka uzņēmumi izvēlas aktīvāk dalīties ar savām ilgtspējas iniciatīvām nozares pasākumos, piemēram, Baltijas Ilgtspējas inovāciju balvas ietvaros, un iedvesmo citus uzņēmumus sekot šim piemēram. Ja 2021. gadā balvas fināla vērtēšanai tika izvirzīti 128 pieteikumi, pērn nozares eksperti vērtēja un analizēja jau 188 pieteikumus, un prognozes liecina, ka šī izaugsmes tendence turpināsies arī šogad. Šāda pāreja norāda uz pakāpenisku izpratnes maiņu – ilgtspēja vairs netiek uzskatīta tikai par korporatīvās atbildības iniciatīvu, bet gan par būtisku konkurences faktoru mūsdienu tirgū. Tā palīdz uzņēmumiem samazināt ietekmi uz vidi un veidot ciešākas attiecības ar klientiem, investoriem un sabiedrību.

Jaunākajā žurnālā