Centrs bez auto? • IR.lv

Centrs bez auto?

10
Andreass Rols. Foto — Gehlpeople.com
Viestarts Gailītis

Pilsētas transporta sistēmu eksperts dānis Andreass Rols dod padomus Rīgai — kā mūsu galvaspilsētu padarīt draudzīgāku iedzīvotājiem, nevis auto

Rīgas centra pārslodze ar automašīnām un depopulācija ir dažas no problēmām, ko iecerēts risināt ar tā dēvēto Rīgas transporta sistēmas ilgtspējīgas mobilitātes rīcības programmu. To pēc Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pasūtījuma izstrādā apvienība E. Daniševska birojs un Solvers, sadarbojoties ar Satiksmes departamentu, Rīgas Satiksmi un pilsētplānošanas konsultāciju un arhitektūras uzņēmumu Gehl Architects. 

Tieši pilsētplānošanas «guru» Jana Gēla biroja vārds bija tas, kurš šajā kontekstā tika skandināts visvairāk. Ar Rīgu no šī globāli populārā biroja visvairāk nācies strādāt Andreasam Rolam (Andreas Røhl). Viņam ir plaša pieredze pilsētas transporta sistēmu veidošanā. Rols ir strādājis par transporta konsultantu Kopenhāgenas un Vankūveras pašvaldībām. Septiņi gadi Dānijas galvaspilsētas Velobraukšanas programmas direktora amatā viņam ir devuši ieskatu, kā sasniegt ambiciozus mērķus un ko nozīmē integrēt velobraukšanu izaicinājumu pilnā pilsētas vidē. 

Ko Jana Gēla birojs dara Rīgas centram?
Pamatā tās ir trīs lietas. Esam snieguši tehnisko informāciju par labas prakses pilsētām un dažādām tēmām saistībā ar mobilitāti. Piemēram, kurās pilsētās labi darbojas sliežu transports vai mobilitātes menedžments, kā pilsētas sadzīvo ar lielu ostu tās teritorijā, kā jaunās tehnoloģijas iedzīvinātas transporta sistēmā vai kāda ir pieredze ar dažādiem ierobežojumiem automašīnu izmantošanā un novietošanā. 

Otra lieta ir tā dēvētais īstermiņa mobilitātes rīcības plāns, ko sagatavoja vietējie konsultanti. Mums tika lūgts to komentēt. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu