
Videospēles SpiderHeck izstrādātājs Uvis Zviedris izdarījis lielo darbu, tagad bauda augļus un lēnām sāk jaunu projektu. Foto — Ieva Salmane.
Pietiek izstrādāt vienu videospēli, kas aizrauj tūkstošiem cilvēku, lai nekad dzīvē vairs nevajadzētu strādāt. Taču iespēja, ka tas izdosies, ir ļoti maza
Grūti noticēt, bet vismaz reizi nedēļā videospēles spēlē puse pasaules iedzīvotāju. Industrija ir milzīga un turpina attīstīties. Tajā ar savu piedāvājumu cenšas iespiesties arī latvieši, un dažiem tas pat veiksmīgi izdevies.
Spēļu izstrādes aizmetņi Latvijā meklējami laikā, kad vēl nezinājām, kas ir internets, tas ir, 80. gadu beigās un 90. gadu sākumā, stāsta Spēļu izstrādātāju asociācijas vadītājs Jāzeps Rutkis. Viens no industrijas pamatlicējiem Latvijā ir Raimonds Ūdris.
Sākotnēji cilvēki projektus veidoja sava prieka pēc un tie nebija publiski. Pirmās plašāk zināmās latviešu radītās datorspēles bija Karogs un Lingo, ko ap 2000. gadu varēja iegūt, iegādājoties programmatūru pakotni Tildes Jumis. Izglītojošas spēles tolaik izstrādāja arī valsts iestādēm un uzņēmumiem, piemēram, Latvenergo, Latvijas Nacionālajai bibliotēkai. Bet 2010. gadā uzvaras gājienā devās Ferma, ko sociālajā tīklā Draugiem.lv spēlēja gandrīz visi.