
Ilustratīvs attēls
Mākslīgā intelekta ietekme arvien vairāk ir jūtama dažādās nozarēs – arī mazumtirdzniecībā. Fiziskajos veikalos mākslīgā intelekta rīki pirmajā acumirklī var šķist mazāk noderīgi nekā e-komercijā, tomēr tie arvien skaļāk sevi piesaka arī šajā jomā, jau tagad mainot nozari kopumā. Patiesībā tas ir ļoti plašs iespēju klāsts arī tad, ja e-komercija nav tirgotāja galvenais pārdošanas kanāls, un pagaidām tas ir salīdzinoši maz apgūts.
Lieliska klientu pieredze – viens no galvenajiem ieguvumiem
Mākslīgais intelekts sniedz mazumtirgotājiem vairākas priekšrocības, un viena no svarīgākajām ir lieliskas klientu iepirkšanās pieredzes veidošana. Laimīgs klients ir jebkura biznesa panākumu atslēga, un sīvas konkurences apstākļos, kad gan fiziskajos veikalos, gan digitālajā vidē par klienta uzmanību cīnās arvien vairāk tirgus dalībnieku, lieliska klientu pieredze ir būtisks panākumu priekšnosacījums. Jau tagad daudzi tirgotāji izmanto mākslīgā intelekta rīkus klientu segmentācijai, balstoties uz pirkumu vēsturi. Saprotot, ko tieši klients pērk, var izveidot tieši viņam personalizētus piedāvājumus gan ar patīkamām atlaidēm ierastajiem produktiem, gan ar tālākpārdošanas iespējām. Piemēram, skaistumkopšanas mazumtirgotāji var izmantot ChatGPT, lai analizētu klientu datus savā CRM sistēmā. Mākslīgais intelekts identificē klientus, kuri bieži iegādājas ādas kopšanas produktus, un nosūta tiem personalizētus piedāvājumus par jauniem ādas kopšanas produktiem vai ekskluzīvām atlaidēm. Šādus piemērus var atrast ikvienā biznesā, un šī mērķtiecīgā pieeja vairo patērētāju uzticību un mudina veikt atkārtotus pirkumus. Pat zināšanas par laikapstākļu prognozi vai kāda pasākuma norisi, pateicoties algoritmiem, var palīdzēt precīzi noteikt produktus un to daudzumu, cenas un mērķauditoriju, lai pārdošana būtu pēc iespējas veiksmīgāka.