tirdzniecība


- Pasaulē
- 29.11.2024.
- Pauls Raudseps
Ārskats nr. 102: Ko Pekinā domā par Trampu? Tiktoka panākumi prezidenta vēlēšanās Rumānijā. Vai pamiers Libānā dod cerības Gazai?

- Komentārs
- 27.11.2024.
- Pauls Raudseps
Draudīgā «daile»

- Viedoklis
- 27.11.2024.
Klupšanas akmeņi pārtikas ziedojumu ceļā


- Pasaulē
- 03.03.2025.
VIDEO: Kā Vācijas vēlēšanu rezultāti ietekmēs Eiropu?
Vācijas vēlēšanas ir aizvadītas, bet to sekas joprojām var ietekmēt Eiropas ekonomiku.

- Viedoklis
- 23.01.2025.
Piegādātāju drosme ziņot, lai veidotu godīgu tirdzniecības vidi
Pēdējo divu gadu laikā Konkurences padome (KP) ir saņēmusi mazāk nekā desmit iesniegumus no pārtikas vai lauksaimniecības preču piegādātājiem, kuros tiek lūgts iestādes skaidrojums par Negodīgas tirdzniecības prakses aizlieguma likuma (NTPAL) piemērošanu. Tāpat arī nav saņemts neviens ziņojums no piegādātājiem vai nozares asociācijām, kas liecinātu par pircēju negodīgu tirdzniecības praksi. Tirgotāji publiskā telpā kā argumentu norāda, ka pircēju un piegādātāju savstarpējo attiecību regulēšana nav aktuāls jautājums. Vai no tā ir secināms, ka negodīga tirdzniecības prakse nepastāv?

- Pasaulē
- 29.11.2024.
- Pauls Raudseps
Ārskats nr. 102: Ko Pekinā domā par Trampu? Tiktoka panākumi prezidenta vēlēšanās Rumānijā. Vai pamiers Libānā dod cerības Gazai?

- Komentārs
- 27.11.2024.
- Pauls Raudseps
Draudīgā «daile»
Trampa tirdzniecības politika var kļūt arī par mūsu nacionālās drošības jautājumu

- Viedoklis
- 27.11.2024.
Klupšanas akmeņi pārtikas ziedojumu ceļā
Pēc tam, kad aģentūra LETA publicēja ziņu ar virsrakstu - “Progresīvo politiķe rosina maznodrošinātajiem veidot pārtikas pakas no veikalu produktiem ar beigušos derīguma termiņu”, par pārtikas pakām un ēdiena ziedošanu pēdējo nedēļu laikā ir izteikušies visi, kam vien nav slinkums. Glorija Grevcova un Jaunlatviešu pārstāvji izveidoja ierakstus. Pat Aivars Lembergs, divas diena pirms iekļaušanas Lielbritānijas sankciju sarakstā, uzskatīja šo par pietiekami nozīmīgu tematu, lai tam veltītu video. Kā tad īsti ir - kādus produktus Latvijā var ziedot un ko rosināju komisijas sēdē?

- Pasaulē
- 25.11.2024.
VIDEO: Vai "Melnā piektdiena" ir labs darījums?
"Melnā piektdiena" ir pārņēmusi Eiropu, taču tas, ko sola šī diena, var nebūt tik izdevīgi, kā daudziem šķiet.

- Pieredze
- 03.11.2024.
- Agnese Meiere
Nomedīt atlaidi

- Viedoklis
- 31.05.2024.
Tik dīvainas ekonomikas mums sen nav bijis

- Viedoklis
- 09.10.2023.
Kā mēs varam ietekmēt pārtikas cenu kāpumu?




- Pieredze
- 03.11.2024.
- Agnese Meiere
Nomedīt atlaidi
Vēlme par iespējami zemu cenu nomedīt kvalitatīvas lietas kļuvusi par daudzu cilvēku aizraušanos. Kā un kur iepirkties gudrāk?

- Viedoklis
- 31.05.2024.
Tik dīvainas ekonomikas mums sen nav bijis
Šodienas CSP ziņas virsraksts vēsta, ka 1. ceturksnī IKP gada griezumā ir pieaudzis par 0,1%, tātad šajā gadījumā mazāko iespējamo pozitīvo skaitli. Sezonāli izlīdzinātajos datos, kas drīzāk rāda patieso tendenci, pieaugums jau ir cienīgāks jeb 0,9%. Abi minētie skaitļi atspoguļo pēdējo četru ceturkšņu notikumu summu. Par “tekošo momentu” vislabāk vēsta IKP izmaiņas pret iepriekšējo ceturksni, kas arī ir + 0,9%, kas šajā gadījumā jau ir daudz.

- Viedoklis
- 09.10.2023.
Kā mēs varam ietekmēt pārtikas cenu kāpumu?
Pēdējā mēneša laikā publiskajā telpā saņemti signāli, ka mazumtirdzniecības apjomi Latvijā sākuši sarukt. Pircējiem tā ir iepriecinoša vēsts. Iespējams, tuvojoties apkures sezonai, cilvēki piebremzē iepirkšanos, vienlaikus arī cenas kaut ļoti lēni, tomēr nedaudz krīt. Mums Latvijā ir brīvais tirgus, un cenu veidošanas pamatā esam mēs paši. Kamēr vien pirksim, cenas nekritīsies. Tādēļ tādi retoriski jautājumi kā “kur valsts skatās?” noteikti nepalīdzēs, jo valsts nemaz nedrīkst regulēt tirgu – to varam darīt tikai mēs paši! Un, par laimi, ir vairākas lietas, ko cenu mazināšanas labā patiešām varam darīt.

- Viedoklis
- 12.09.2023.
Kā mazam uzņēmumam nepazust e-komercijas izplatījumā
Ja tu kaut ko ražo, īstais brīdis ir tagad. Ar ko sākt, ja pienācis laiks izvērst sava produkta tirgus mērogu un meklēt laimi ārpus Latvijas robežām? Visefektīvāk iespējams pārdot, zinot, kas jāražo. Mākslīgais intelekts ļoti īsā laikā var sniegt ļoti daudz informācijas, kas palīdz apzināt karstākās pārdošanas vietas un pieprasītākās produktu grupas. Piemēram, ja uzņēmumam pieder laboratorija, principā ir vienalga, kādu uztura bagātinātāju tajā ražot, tāpēc gudrākais ražo to, kas tirgū ir vispieprasītākais. Un to palīdz saprast modernie rīki. Pirms 10 gadiem bija jābūt stratēģim un uz dullo jāmēģina iespraukties tirgū. Šobrīd jāmācās izmantot iespējas, kas ļauj trāpīt desmitniekā ja ne ar pirmo, tad ar otro vai trešo šāvienu noteikti. Pēc tam atradīsies gan stratēģijas un metodes, gan investīcijas. Turpinājumā daži noderīgi ieteikumi, kā dzirdami klauvēt pie jebkurām e-komercijas durvīm – pat pie tāda milža kā Amazon.

- Viedoklis
- 24.08.2023.
Mākslīgais intelekts mazumtirdzniecībā – milzīgs neapgūtu iespēju klāsts
Mākslīgā intelekta ietekme arvien vairāk ir jūtama dažādās nozarēs – arī mazumtirdzniecībā. Fiziskajos veikalos mākslīgā intelekta rīki pirmajā acumirklī var šķist mazāk noderīgi nekā e-komercijā, tomēr tie arvien skaļāk sevi piesaka arī šajā jomā, jau tagad mainot nozari kopumā. Patiesībā tas ir ļoti plašs iespēju klāsts arī tad, ja e-komercija nav tirgotāja galvenais pārdošanas kanāls, un pagaidām tas ir salīdzinoši maz apgūts.

- Viedoklis
- 14.08.2023.
Patēriņa dinamikas izmaiņas e-komercijā: vasara nav laiks “ziemas miegam”
Tradicionāli e-komercijā vasaras mēneši tiek asociēti ar tirdzniecības apjomu samazināšanos, jo pircēji dodas tuvākos un tālākos ceļojumos, kā arī rēķinās ar papildu izdevumiem, piemēram, vasaras nometnēm. Tomēr jaunākie dati par patērētāju iepirkšanās paradumiem vasaras mēnešos rāda kontrastējošu ainu, atklājot uzņēmumiem jaunas iespējas izmantot mainīgās patēriņa tendences savā labā un mazāk sāpīgi pārdzīvot vasaras lejupslīdi.
