
Dmitrijs Smirnovs, SIA GG Trade īpašnieks. Foto — Gints Ivuškāns
Karogu pasaules produkciju izmanto valsts un pašvaldību iestādes, arī Latvijas armija, un daudzi uzņēmumi savas identitātes veidošanai. Bizness radies kā turpinājums īpašnieka kaislībai, kas ir... ekonomiskās stratēģijas videospēles!
Savā Miera ielas birojā uzņēmuma Karogu pasaule īpašnieks Dmitrijs Smirnovs mani sagaida viens pats. Interviju vairākas reizes pārtrauc telefona zvani un pāris apmeklētāju. Ar tiem gan viņš viegli tiek galā un atgriežas pie sarunas. Viņš darbojas šajā biznesā jau apmēram piecpadsmit gadus, jūtas pārliecinoši.
Nākot šurp, biju cerējis ieraudzīt ko līdzīgu olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijai, kur redzama nacionālo karogu jūra, taču Dmitrijs skaidro — lai gan noliktavā glabājas 150 dažādu valstu karogi, tā nepavisam nav galvenā prece, ko uzņēmums pārdod. «Šodien uz Rūjienu brauc delegācija no Uzbekistānas, un mēs viņiem aizsūtījām šīs valsts karogu. Sestdienā uzradās klients, kam vajadzēja Brazīlijas karogu,» viņš stāsta. «Mēs turam tos noliktavā, taču šādi pasūtījumi ir samērā reti, pēc apjoma nelieli, un naudu tādā veidā īpaši nopelnīt nevar.»