Lidojumu no Palangas par četrām stundām aizkavē pilotu atpūtas dēļ
Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" ceturtdienas rītā uz četrām stundām atlikusi lidojumu no Palangas uz Rīgu, paskaidrojot, ka pilotiem kārtīgi jāizguļas, piektdien laikraksta "Lietuvos Rytas" vēstīto atreferē aģentūra BNS.
Kaut gan lidošanas apstākļi bijuši nevainojami un lidaparāts – labā tehniskā stāvoklī, lidostas personāls pasažieriem paziņojis, ka lidojums tiks atlikts līdz pulksten 13, jo lidmašīnas apkalpe no Latvijas ieradusies ap pulksten 21 trešdienas vakarā un tai esot nepieciešama atpūta.
Šis aviokompānijas paziņojums izraisījis paniku pasažieros, kuriem līdz pusdienlaikam bija jāierodas Rīgā, lai paspētu uz savienotajiem reisiem. Vairākums no 32 potenciālajiem lidotājiem uz 265 kilometrus attālo Latvijas galvaspilsētu devās ar taksometriem. Kad lidmašīna ar 50 pasažieru vietām ceturtdien pēcpusdienā pacēlās no Palangas lidostas, tajā bija tikai pieci ceļotāji.
"airBaltic" pārstāve Lietuvā Rosita Sakalauskaite laikrakstam paskaidroja, ka lidmašīnas apkalpe bija pārsniegusi lidošanas stundu normu, tādēļ tai bija nepieciešama papildu atpūta. "Apkalpes darba un atpūtas laiku stingri nosaka aviācijas drošības prasības. Tādēļ šajā gadījumā lidojums nenotika laikā, jo plānotajā izlidošanas brīdī vēl nebija beidzies apkalpes obligātais atpūtas laiks," sacīja Sakalauskaite.
"airBaltic" pārstāvis Jānis Vanags portālam db.lv nav atbildējis uz jautājumu, vai šāda situācija izveidojusies, ka ''airBaltic'' trūkst personāla. Viņš skaidroja, ka ''airBaltic'' veic 200 lidojumus dienā uz 80 galamērķiem, un līdz ar to visu laiku tiekot pieņemti jauni darbinieki.
Pēc Vanaga teiktā, ''airBaltic'' atvainojas pasažieriem un piedāvājis variantus, lai viņi pēc iespējas ātrāk varētu nokļūt galamērķī. Lēmums par kompensāciju izmaksu pasažieriem, kuri ceturtdien uz Rīgu devās ar citiem transporta līdzekļiem, vēl neesot pieņemts, ''Lietuvos Rytas'' sacīja Sakalauskaite.
Komentāri (25)
daina_tabuna 03.09.2010. 12.54
Normāla aviokompānija būtu pati ar taksi uz Palangu aizsūtījusi citu ekipāžu jau laikus… Plānotājs dabūs konkrēti iekšā.
3
Juris Millers > daina_tabuna 03.09.2010. 15.11
“Normālas” aviokompānijas ielādē cilvēkus lidmašīnā un notur uz skrejceļa 7 stundas http://www.msnbc.msn.com/id/17166299/
0
Evija Zauere > daina_tabuna 03.09.2010. 14.03
nu dabūs iekšās, tev no tā te paliek vieglāk? varētu padomāt, ka pats nekad darbā neesi kļūdījies.
0
daina_tabuna > daina_tabuna 03.09.2010. 17.55
@Latweets
Citreiz var tikai pabrīnīties par to, ko no kada teksta citi spēj izlobīt. Ne es rakstīju kaut ko par emocijām, kas mani pārņem, ne minēju, ka nekad neesmu kļūdījies. Man ir dziļi vienaldzīgi, ka plānotājs dabūs iekšās- vienkārši konstatēju faktu.
@aigarius
Come on! JetBlue (arī Southwest) neviens nav pieskaitījis pie normālām. airBaltic arī jau kādu laiku ir lētā aviosabiedrība un attiecīgi arī serviss. Labi, ka vēl nav tikpat “plašs” salons kā Ryanair un Southwest.
0
mxblack 03.09.2010. 12.51
Un kur tad paliek plānošana un uzskaites? Varbūt tur tādas namaz netiek veiktas. Tā ir kad blēdi un zaglēnu ieliek par priekšnieku tādā svarīgā uzņēmumā. Notiek visādi brīnumi, kurus varēja paredzēt savlaicīgi, ja uzņēmumu vadītu profesionāli un atbildīgi cilvēki, bet ne valsts naudas un zīmolu zagļi.
1
mliepina > mxblack 03.09.2010. 13.23
Man patik tas kaa aviokompanijas vienmer atvainojas un min kaut kadu abstraktu iemeslu – “due to late arrival of aircraft from another airport”, “tehnisku iemeslu deel”, un taa taakaak. Tacu nekad neviens nesaka “due to management incompetence”.
0
zita 03.09.2010. 14.06
Air Baltic ir kļuvusi par kompāniju, par kuru var dzirdēt tikai kaut ko sliktu – lidmašīnu tehniskās problēmas, regulāra pasažieru “uzmešana”, aizkavējot reisus, kašķi ar lidostu, zīmola pārdošana. Šo sarakstu var papildināt un papildināt.
3
Lelliite, Dollijs > zita 03.09.2010. 15.56
Turklāt lidojumu skaits pieaug, tādēļ pieaug arī dažādu situāciju skaits.
0
www.mlmoto.lv > zita 03.09.2010. 15.45
tas tā ir. piekrītu.
0
Juris Millers > zita 03.09.2010. 14.52
Visām aviokompānijām ir kaudzēm ar tādiem stāstiem. Mēs dzirdam par AirBaltic tikai tapēc, ka Latvijā tā ir vienīgā mūsu aviokompānija.
0