
Ilustratīvs attēls no Pixabay.com.
Domājot par izglītības kvalitāti Latvijā, Somija nereti tiek piesaukta kā labās prakses piemērs, kam sekot un līdzināties, tomēr OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) rezultāti liecina, ka, piemēram, matemātikā Latvija ir strauji pietuvojusies Somijai: Somija ierindojas 13. vietā, bet Latvija — 14. vietā.
Analizējot, kas ietekmējis Somijas rezultātu pasliktināšanos, jāmin, ka viens no aspektiem ir pārspīlētā digitalizācija un paļaušanās uz digitālajiem rīkiem. Tagad somi aizvien aktīvāk domā, kā atgriezties pie pamatiem jeb sekmēt drukāto mācību līdzekļu — grāmatu un darba burtnīcu — izmantošanu.
Grāmatas ir nepieciešamas gan lieliem, gan maziem skolēniem
Somijas izglītības digitalizācija strauji sākās jau 2010. gadā, un pašvaldības nodrošināja planšetdatorus, vidusskolas posmā arī datorus, taču pašlaik raugāmies, kā atgriezties pie tradicionālajām grāmatām, jo ir skaidrs, ka gan lieliem, gan maziem skolēniem ir svarīga iespēja turēt rokās grāmatu, veikt piezīmes tajā, pildīt uzdevumus u. tml.