matemātika

- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā

- Viedoklis
- 30.04.2025.
Tantuki pie lielā maka



- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?

- Viedoklis
- 30.05.2025.
Diagnostikas darbi un mūžīgās bailes no sliktiem vērtējumiem
Mācību gada noslēgums tuvojas, un, visticamāk, daudzās ģimenēs jau norit pārrunas par šajā gadā paveikto un to, kādas atzīmes parādīsies liecībās.

- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā
Portāls Uzdevumi.lv kļuvis par nozīmīgu palīgu mācībās ne tikai skolēniem, bet arī skolotāju darbā. Pašlaik uzņēmums ar privātskolotāju pakalpojumu tiešsaistē cenšas iekarot Indiju

- Viedoklis
- 30.04.2025.
Tantuki pie lielā maka
Kad dara kādu darbu, piemēram, trenējas un ieliek tajā milzu resursus – fizisko spēku, naudu, laiku un garīgos pūliņus, bet rezultāti praktiski neaug par spīti resursu patēriņa būtiskam palielinājumam, ir skaidrs, ka šis darbs ir velts.

- Analīze
- 17.04.2025.
- Ilze Šķietniece
Jaunā norma? Privātskolotājs gandrīz pusei skolēnu
Gandrīz katra otrā ģimene Latvijā bērnam algo privātskolotāju. Vai tā ir jaunā norma?

- Viedoklis
- 15.04.2025.
Vai esam gatavi jaunajiem kiberdraudiem kvantu laikmetā?
Mūsu dzīve ir cieši saistīta ar digitālajām tehnoloģijām – sākot no internetbankas un veselības datu glabāšanas līdz pat valsts drošības sistēmām. Taču straujiem soļiem tuvojas kvantu skaitļošanas laikmets, kas sola gan revolūciju tehnoloģiju pasaulē, gan arī nopietnus kiberdrošības izaicinājumus.

- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?
Tuvojas pavasaris ar pamatskolas noslēguma eksāmeniem, radot satraukumu skolēnos, vecākos un skolotājos – kā šogad veiksies STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, māksla un matemātika) priekšmetos?

- Viedoklis
- 21.02.2025.
Kvalitatīva STEM izglītība – atspēriena dēlītis nākotnes līderiem
Šajā mācību gadā desmito jubileju svin Latvijā pirmā vispārējās vidējās izglītības mācību iestāde, ko izveidojusi universitāte un kurā Latvijas talantīgākie skolēni var padziļināti apgūt eksaktos mācību priekšmetus, lai sagatavotos inženierzinātņu studijām, – Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierzinātņu vidusskola (IZV). Tās nemainīgi augstā mācību kvalitāte apliecina, ka lēmums veidot skolu bija pareizs – RTU ir radījusi jauna veida mācīšanās pieredzi Latvijā, rosinot skolēnus būt atvērtiem jaunām zināšanām, augt kā personībām un kļūt par nākotnes līderiem.

- Viedoklis
- 20.01.2025.
Pārspīlēta digitalizācija var negatīvi ietekmēt izglītības rezultātus
Domājot par izglītības kvalitāti Latvijā, Somija nereti tiek piesaukta kā labās prakses piemērs, kam sekot un līdzināties, tomēr OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) rezultāti liecina, ka, piemēram, matemātikā Latvija ir strauji pietuvojusies Somijai: Somija ierindojas 13. vietā, bet Latvija — 14. vietā.

- 1 no 2 miljoniem
- 30.10.2024.
Silva Januma, godalgotas grāmatas autore
Pedagoģes Silvas Janumas (66) veidotā mācību grāmata Matemātika 7. klasei (divas daļas), kas sagatavota un publicēta apgādā Zvaigzne ABC, nupat Frankfurtes grāmatu izstādē apbalvota ar sudraba godalgu gadskārtējā Eiropas labāko mācību materiālu balvas pasniegšanas ceremonijā.

- Aktuāli
- 17.10.2024.
Žurnāls: Kam šogad bija sliktākie rezultāti matemātikā?
Matemātikas eksāmenā vissliktākos rezultātus, beidzot 9. klasi, uzrāda tālmācības skolu, bet vidusskolā — tehnikumu audzēkņi. Tikmēr tālmācības privātskolu bizness plaukst, izanalizējis žurnāls Ir.

- Viedoklis
- 23.08.2024.
Ticiet - pedagogi ir gatavi jaunām idejām!
Liela daļa skolotāju jauno mācību gadu sagaida ar pozitīvu noskaņojumu un motivāciju. Pedagogi ir atvērti jaunām lietām, gatavi reaģēt uz dažādiem nozares izaicinājumiem, tomēr vienlaikus ir skaidrs, ka nepieciešams lielāks atbalsts, konkrētība un praktiski ieteikumi, ko var pielietot ikdienā. Pedagogi ir gatavi arī runāt par izglītības politiku – tēmu, no kuras iepriekš daudzi ir vairījušies. Skolu līderu un pedagogu atbalsta konferencē augusta sākumā iezīmējās vairākas nozares aktualitātes. Kon

- Viedoklis
- 13.08.2024.
Ceļš uz labākiem matemātikas centralizēto eksāmenu rezultātiem sākas 1. klasē
Šā gada 9. klases centralizētajā eksāmenā matemātikā vidējais vērtējums bija tikai 43,2%, kas ir zemāks rezultāts nekā iepriekšējā mācību gadā. Turpretim Valsts izglītības satura centra (VISC) provizoriskie rezultāti liecina, ka vidusskolēnu vidējais vērtējums optimālā līmeņa centralizētajā eksāmenā matemātikā ir 34%.
