Pieņemt pārmaiņas: kā uzņēmumiem gūt labumu no sīkfailu izzušanas?

  • Ilze Tenase
  • 17.05.2023
Ilustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Kamēr pasaules uzmanība ir pievērsta mākslīgā intelekta jaunumiem un rīkiem, strauji mainīgajā digitālajā pasaulē notiek kaut kas, kas šķietami palicis ēnā – trešo pušu sīkfailu (angļu valodā - cookies) pakāpeniska pārtraukšana. Pasaules lielākās tīmekļa pārlūkprogrammas Apple Safari un Google Chrome jau sākušas bloķēt šo sīkfailu atbalstu, kamēr daudzi uzņēmumi, labi apzinoties izmaiņu potenciālās sekas uz biznesa rezultātiem, šo jautājumu nav iekļāvuši aktuālajā dienaskārtībā. Taču ir skaidrs, ka sekas izjutīsim visi.

Pirmkārt, ir svarīgi saprast, kāpēc trešo pušu sīkfaili tiek pakāpeniski atcelti. Jau vairāk nekā 30 gadus tie ir bijuši būtiska digitālā mārketinga ekosistēmas sastāvdaļa, veidojot mērķtiecīgas un personalizētas reklāmas pamatu. Diemžēl nozarē netrūkst arī negodprātīgu spēlētāju, kas vāc un apkopo lietotāju privātos datus bez viņu piekrišanas, rezultātā arvien pieaug bažas par personas datu privātumu, drošību un izmantošanas nolūkiem.

Jaunākajā žurnālā