
Ilustratīvs attēls
Persona A: “Vai vari atnākt pie mums uz “mītiņu”?”
Persona B: “Kāpēc? Tas it kā nav mans lauciņš.”
Persona A: “Mēs nesaprotam, ko viņi runā. Varbūt varēsi palīdzēt saprast...”
Šāda saruna starp kolēģiem varētu būt diezgan tipiska daudzos uzņēmumos, ja ņem vērā, ka “viņi” ir IT pakalpojumu piegādātāji. Šajā gadījumā es uzņēmos “tulka” pienākumus. Pēc “mītiņa” klāt pienāca pakalpojumu sniedzēju pārstāvis, ar kuru bijām pazīstami no iepriekšējām darbavietām, un teica: “Klausies, baigi labi, ka tu atnāci. Mēs nekādi nevarējām saprast, ko no mums grib.”
Jāatzīst, ka man diezgan bieži sanāk vienā vai citā sarunā dzirdēt ne IT jomā strādājošu cilvēku atziņu, ka viņi nesaprot, ko tie datoriķi stāsta. Pavisam nesen Latvijas mērogam liela uzņēmuma valdes loceklis sarunā atzina, ka valde jutusies nedaudz samulsusi pēc tam, kad mātes uzņēmuma IT vadītājs stāstījis par koncerna plāniem tehnoloģiju jomā. Lieki minēt, ka neviens arī nav uzdevis nekādus jautājumus, jo tiek taču uzskatīts, ka valdes loceklim jāzina un jāsaprot viss.