Kas aizgājis šķērsām vēstures mācību satura reformā?

  • Valdis Klišāns
  • 22.08.2022
Ilustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Daži vēstures jautājumi

Ko jūs domājat par to, ka vidusskolā politika, tiesības, vēsture, ētika, reliģija, ģeogrāfija, ekonomika, filozofija un pat uzņēmējdarbība tagad pamatkursa un optimālā kursa ietvaros jāmāca vienotā priekšmetā? Kā jūs vērtējat uzstādījumu, ka vēsture jāmāca integrēti un starpdisciplināri kopā ar citu iepriekš minēto zinātņu pamatiem? Kāpēc mūsu jaunajos standartos vidusskolai konkrētas vēstures jautājumu vispār vairs nav?

Vismaz 7 sociālo zinātņu un vēstures integrācija vienā mācību priekšmetā, manuprāt, ir Latvijā veiktās satura reformas vājā puse – šāda veida priekšmetu integrācijai īsti nebija ne teorētiskā pamata, ne pieredzes. Var jau teikt, ka viss ir radniecīgs – vispār visa dzīvā un nedzīvā pasaule – Zemes, kas peld Visumā, ir viens veselums, bet vai veidosim vienu mācību priekšmetu – Visuma likumi? Iepriekšējos gados mācību saturs patiesi ir bijis dikti sadrumstalots, tā integrācija saprāta robežās, protams, ir ļoti nepieciešama, radniecīgo jomu skolotājiem ir jāsarunājas savā starpā, ko, kā, kādā pēctecībā mācīt.

Jaunākajā žurnālā