
Ilustratīvs attēls
Publiskajā telpā izskanējusi informācija par paredzētajiem (pagaidām noraidītajiem) grozījumiem Izglītības likumā, kas liegtu 1.–6. klašu skolēniem iegūt izglītību tālmācībā. Balstoties uz plašu pieredzi tālmācībā, jāuzsver, ka šī mācību forma patiešām vairāk piemērota bērniem vecākajās pamatskolas klasēs vai vidusskolā, kad bērns vai jaunietis spēj patstāvīgi organizēt savu mācību procesu, veikt pašpārbaudes uzdevumus, darboties tālmācības e-vidē u.tml. Būtiski saprast, ka tālmācība nav tas pats, kas attālinātās mācības, un bērns nav tiešsaistes kontaktā ar pedagogu.
Tālmācība prasa daudz lielāku skolēna ieguldījumu
Savulaik, organizējot latviešu valodas apguves nodarbības bērniem vecuma posmā no 1. līdz 6. klasei, pārliecinājāmies, ka mazajiem audzēkņiem ir grūti saglabāt motivāciju un uzmanību 30 līdz 40 minūtes arī gadījumā, ja nodarbība notiek tiešsaistē, pedagoga vadībā. Pat šādā formātā lielākā daļa bērnu neiztika bez vecāku uzraudzības un līdzdalības, taču tālmācības process nozīmē pavisam citu sistēmu, kas prasa daudz lielāku skolēna ieguldījumu – bērnam jāmācās pašam, vadot mācību procesu, jāmotivē sevi veikt nepieciešamos uzdevumus, skatīties video lekcijas, sazināties ar pedagogiem, kā arī atbildīgi veikt pašpārbaudes uzdevumus.