skolēni


- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā

- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?



- Viedoklis
- 30.05.2025.
Diagnostikas darbi un mūžīgās bailes no sliktiem vērtējumiem
Mācību gada noslēgums tuvojas, un, visticamāk, daudzās ģimenēs jau norit pārrunas par šajā gadā paveikto un to, kādas atzīmes parādīsies liecībās.

- Viedoklis
- 27.05.2025.
Mūsdienās skolēniem ir jāuzņemas atbildība par savu mācīšanos
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) ir uzsvērusi, ka skolēnu atbildība par savu mācīšanos ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas veicina mācību sasniegumus.

- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā
Portāls Uzdevumi.lv kļuvis par nozīmīgu palīgu mācībās ne tikai skolēniem, bet arī skolotāju darbā. Pašlaik uzņēmums ar privātskolotāju pakalpojumu tiešsaistē cenšas iekarot Indiju

- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?
Tuvojas pavasaris ar pamatskolas noslēguma eksāmeniem, radot satraukumu skolēnos, vecākos un skolotājos – kā šogad veiksies STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, māksla un matemātika) priekšmetos?

- Viedoklis
- 07.04.2025.
Tālmācība kā izglītības alternatīva: vai tās ierobežošana ir risinājums?
Diskusijā starp Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāju Agitu Zariņu-Stūri (JV) un tālmācības vidusskolas "Rīgas Komercskola" pārstāvjiem par izglītības reformu, kas paredz tālmācības iespēju ierobežošanu pamatizglītībā, Delfi.lv portālā martā tika pavadīta ar viedokļu atšķirību par tālmācības izglītības lietderību obligātās pamatizglītības iegūšanas vecuma posmā.

- Viedoklis
- 28.02.2025.
Atbalsta samazinājums tālmācībai - ceļš uz analfabētismu
Tālmācības skolām pašlaik draud mazāks finansējums un stingrākas prasības - izglītības politikas veidotāji aktīvi diskutē par šo skolu kvalitāti, par eksāmenu rezultātiem un skolēnu sekmēm, aizmirstot, ka tālmācībā mācās bērni ar dažādām dzīves situācijām. Arī tādi, kuri dažādu iemeslu dēļ kļuvuši neērti klātienes skolām. Pirms diskutēt par aizliegumiem tālmācībai, daudz svarīgāk būtu rūpīgi izanalizēt, cik daudz un dažādās situācijās tālmācība ir vienīgais risinājums, lai mēs nenonāktu līdz analfabētismam.





- Viedoklis
- 07.01.2025.
Četrus miljonus eiro grāmatām valsts neatrod, bet 21 miljonu monitoringa sistēmai – gan


- Viedoklis
- 21.02.2025.
Kvalitatīva STEM izglītība – atspēriena dēlītis nākotnes līderiem
Šajā mācību gadā desmito jubileju svin Latvijā pirmā vispārējās vidējās izglītības mācību iestāde, ko izveidojusi universitāte un kurā Latvijas talantīgākie skolēni var padziļināti apgūt eksaktos mācību priekšmetus, lai sagatavotos inženierzinātņu studijām, – Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierzinātņu vidusskola (IZV). Tās nemainīgi augstā mācību kvalitāte apliecina, ka lēmums veidot skolu bija pareizs – RTU ir radījusi jauna veida mācīšanās pieredzi Latvijā, rosinot skolēnus būt atvērtiem jaunām zināšanām, augt kā personībām un kļūt par nākotnes līderiem.

- Viedoklis
- 04.02.2025.
Datos balstīta mācīšanās: kas jāzina skolēniem un pedagogiem
Lai nodrošinātu skolēnu individuālo izaugsmi un kvalitatīvu izglītību, mūsdienu izglītības sistēmas transformācija arvien vairāk balstās datos. Pašlaik, kad izglītības iestādes pāriet uz vienotu mācību valodu un lieto proaktīvu vērtēšanas pieeju, ir svarīgi apzināties, ka gan pedagogu, gan skolēnu darbā dati var būt instruments. Dati ļauj izprast, kādā līmenī atrodas skolēns, kādas ir viņa stiprās puses un izaicinājumi, kā arī sniedz iespēju pielāgot mācību metodes. Tie ir arī būtisks rīks, kas palīdz pedagogiem novērtēt, vai viņu izvēlētās metodes ir efektīvas un nodrošina vēlamo rezultātu. Datos balstīta pieeja ne tikai palīdz stiprināt skolēnu akadēmiskos rezultātus, bet arī veicina ilgtermiņa mācīšanos un motivāciju, nodrošinot, ka iegūtās zināšanas ir stabils pamats nākotnei.

- Viedoklis
- 31.01.2025.
Izglītībā nevaram atļauties darboties atsevišķi – darba pietiks visiem
Mēs dzīvojam sarežģītā un strauji mainīgā laikā, ko raksturo kompleksi jautājumi bez skaidrām atbildēm un daudzšķautņaini izaicinājumi bez vienkāršiem, ātriem risinājumiem. Problēmu definēšanai un risināšanai ir nepieciešama daudzu pušu iesaiste, prasme nepārtraukti mācīties un pielāgoties, spēja iedziļināties un vēlme sadarboties un strādāt kopā. Izglītības joma nav izņēmums. Izglītība caurauž visus mūsu sabiedrības audekla slāņus, atstājot tālejošu un paliekošu ietekmi uz Latvijas valsts un sabiedrības attīstību, tādēļ, domājot, kā stiprināt un uzlabot izglītības kvalitāti ilgtermiņā, ir pienācis laiks izglītības sistēmā pilnvērtīgi integrēt arī dažādu uzņēmējdarbības sektoru pieejas, zināšanas un kompetences.

- Viedoklis
- 27.01.2025.
Ko Latvija var aizgūt no Zviedrijas iekļaujošās izglītības?
Latvijā vispārizglītojošajās skolās mācās aptuveni 20 tūkstoši skolēnu ar speciālām vajadzībām, papildus tam ir arī 39 speciālās skolas. Kopš iekļaujošā izglītība definēta kā viena no prioritātēm, vispārizglītojošajās skolās ir būtiski pieaudzis skolēnu skaits ar speciālām vajadzībām, bet speciālajās skolās - samazinājies.

- Viedoklis
- 07.01.2025.
Četrus miljonus eiro grāmatām valsts neatrod, bet 21 miljonu monitoringa sistēmai – gan
Latvijas skolās gadiem ilgi aktuāla problēma ir mācību līdzekļu trūkums, kas apdraud izglītības kvalitāti un bērnu nākotni, kā arī ierobežo skolotāju iespējas pilnvērtīgi īstenot mācību procesu. Taču pērnā gada nogalē valdība atvēlēja 21 miljonu eiro izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidei un vienlaikus norādīja, ka mācību līdzekļiem finansējuma nepietiek. Sanāk, ka valsts budžetā neatradās 4 miljoni eiro, kas nodrošinātu mācību līdzekļus visiem sākumskolas skolēniem visos priekšmetos, bet atradās 21 miljons monitoringa sistēmai.

- Viedoklis
- 04.12.2024.
Mācību līdzekļu trūkums samazina arī bērnu motivāciju mācīties
Lai gan dažādās pašvaldībās un pat dažādās skolās vienas vietvaras ietvaros situācijas ar mācību līdzekļu pieejamību ir atšķirības, kopumā izglītības iestādēm trūkst finansējuma mācību līdzekļiem. Tā ir dziļi iesakņojusies problēma, kas daļēji radusies, jo izglītība nav virzīta kā prioritāte. Nenodrošinot skolēniem visu nepieciešamo mācībām, tiek rādīts negatīvs piemērs attieksmei pret skolu, mācībām un izglītību kopumā. Tas būtiski ietekmē arī skolēnu motivāciju mācīties, un diemžēl ietekme ir negatīva.
