skolēni
- Viedoklis
- 16.06.2025.
Kā matemātiku padarīt skolēniem saistošāku

- Viedoklis
- 13.06.2025.
Izveidot viduslaiku cilvēka Facebook profilu jeb Kā mūsdienīgi mācīties vēsturi



- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā

- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?

- Viedoklis
- 16.06.2025.
Kā matemātiku padarīt skolēniem saistošāku
Pavisam nesen vidusskolēni visā Latvijā kārtoja centralizētos eksāmenus matemātikā, kas daudziem aizvien ir klupšanas akmens, piemēram, pērn šajā priekšmetā bija nepieredzēti liels izkritušo skaits.

- Viedoklis
- 13.06.2025.
Izveidot viduslaiku cilvēka Facebook profilu jeb Kā mūsdienīgi mācīties vēsturi
Jūnija sākumā Latvijā notiks centralizētais eksāmens vēsturē. Pērn to kārtoja tikai 500 skolēni valstī, un arī interese par šo mācību priekšmetu kopumā ir ļoti mainīga.

- Viedoklis
- 30.05.2025.
Diagnostikas darbi un mūžīgās bailes no sliktiem vērtējumiem
Mācību gada noslēgums tuvojas, un, visticamāk, daudzās ģimenēs jau norit pārrunas par šajā gadā paveikto un to, kādas atzīmes parādīsies liecībās.

- Viedoklis
- 27.05.2025.
Mūsdienās skolēniem ir jāuzņemas atbildība par savu mācīšanos
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) ir uzsvērusi, ka skolēnu atbildība par savu mācīšanos ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas veicina mācību sasniegumus.

- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā
Portāls Uzdevumi.lv kļuvis par nozīmīgu palīgu mācībās ne tikai skolēniem, bet arī skolotāju darbā. Pašlaik uzņēmums ar privātskolotāju pakalpojumu tiešsaistē cenšas iekarot Indiju

- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?
Tuvojas pavasaris ar pamatskolas noslēguma eksāmeniem, radot satraukumu skolēnos, vecākos un skolotājos – kā šogad veiksies STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, māksla un matemātika) priekšmetos?

- Viedoklis
- 07.04.2025.
Tālmācība kā izglītības alternatīva: vai tās ierobežošana ir risinājums?
Diskusijā starp Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāju Agitu Zariņu-Stūri (JV) un tālmācības vidusskolas "Rīgas Komercskola" pārstāvjiem par izglītības reformu, kas paredz tālmācības iespēju ierobežošanu pamatizglītībā, Delfi.lv portālā martā tika pavadīta ar viedokļu atšķirību par tālmācības izglītības lietderību obligātās pamatizglītības iegūšanas vecuma posmā.

- Viedoklis
- 28.02.2025.
Atbalsta samazinājums tālmācībai - ceļš uz analfabētismu
Tālmācības skolām pašlaik draud mazāks finansējums un stingrākas prasības - izglītības politikas veidotāji aktīvi diskutē par šo skolu kvalitāti, par eksāmenu rezultātiem un skolēnu sekmēm, aizmirstot, ka tālmācībā mācās bērni ar dažādām dzīves situācijām. Arī tādi, kuri dažādu iemeslu dēļ kļuvuši neērti klātienes skolām. Pirms diskutēt par aizliegumiem tālmācībai, daudz svarīgāk būtu rūpīgi izanalizēt, cik daudz un dažādās situācijās tālmācība ir vienīgais risinājums, lai mēs nenonāktu līdz analfabētismam.

- Viedoklis
- 21.02.2025.
Kvalitatīva STEM izglītība – atspēriena dēlītis nākotnes līderiem
Šajā mācību gadā desmito jubileju svin Latvijā pirmā vispārējās vidējās izglītības mācību iestāde, ko izveidojusi universitāte un kurā Latvijas talantīgākie skolēni var padziļināti apgūt eksaktos mācību priekšmetus, lai sagatavotos inženierzinātņu studijām, – Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierzinātņu vidusskola (IZV). Tās nemainīgi augstā mācību kvalitāte apliecina, ka lēmums veidot skolu bija pareizs – RTU ir radījusi jauna veida mācīšanās pieredzi Latvijā, rosinot skolēnus būt atvērtiem jaunām zināšanām, augt kā personībām un kļūt par nākotnes līderiem.

- Viedoklis
- 04.02.2025.
Datos balstīta mācīšanās: kas jāzina skolēniem un pedagogiem
Lai nodrošinātu skolēnu individuālo izaugsmi un kvalitatīvu izglītību, mūsdienu izglītības sistēmas transformācija arvien vairāk balstās datos. Pašlaik, kad izglītības iestādes pāriet uz vienotu mācību valodu un lieto proaktīvu vērtēšanas pieeju, ir svarīgi apzināties, ka gan pedagogu, gan skolēnu darbā dati var būt instruments. Dati ļauj izprast, kādā līmenī atrodas skolēns, kādas ir viņa stiprās puses un izaicinājumi, kā arī sniedz iespēju pielāgot mācību metodes. Tie ir arī būtisks rīks, kas palīdz pedagogiem novērtēt, vai viņu izvēlētās metodes ir efektīvas un nodrošina vēlamo rezultātu. Datos balstīta pieeja ne tikai palīdz stiprināt skolēnu akadēmiskos rezultātus, bet arī veicina ilgtermiņa mācīšanos un motivāciju, nodrošinot, ka iegūtās zināšanas ir stabils pamats nākotnei.

- Viedoklis
- 31.01.2025.
Izglītībā nevaram atļauties darboties atsevišķi – darba pietiks visiem
Mēs dzīvojam sarežģītā un strauji mainīgā laikā, ko raksturo kompleksi jautājumi bez skaidrām atbildēm un daudzšķautņaini izaicinājumi bez vienkāršiem, ātriem risinājumiem. Problēmu definēšanai un risināšanai ir nepieciešama daudzu pušu iesaiste, prasme nepārtraukti mācīties un pielāgoties, spēja iedziļināties un vēlme sadarboties un strādāt kopā. Izglītības joma nav izņēmums. Izglītība caurauž visus mūsu sabiedrības audekla slāņus, atstājot tālejošu un paliekošu ietekmi uz Latvijas valsts un sabiedrības attīstību, tādēļ, domājot, kā stiprināt un uzlabot izglītības kvalitāti ilgtermiņā, ir pienācis laiks izglītības sistēmā pilnvērtīgi integrēt arī dažādu uzņēmējdarbības sektoru pieejas, zināšanas un kompetences.

- Viedoklis
- 27.01.2025.
Ko Latvija var aizgūt no Zviedrijas iekļaujošās izglītības?
Latvijā vispārizglītojošajās skolās mācās aptuveni 20 tūkstoši skolēnu ar speciālām vajadzībām, papildus tam ir arī 39 speciālās skolas. Kopš iekļaujošā izglītība definēta kā viena no prioritātēm, vispārizglītojošajās skolās ir būtiski pieaudzis skolēnu skaits ar speciālām vajadzībām, bet speciālajās skolās - samazinājies.
