
Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Jau gadiem runājam par 4. industriālo revolūciju un digitālo transformāciju, kas gan bieži skan visai abstrakti un atrauti no realitātes. Tomēr šķiet, ka tieši patlaban esam pietuvojušies tam pavērsiena punktam, kad mākslīgā intelekta tehnoloģijas un to izmantošanas pamata prasmes kļūs par obligātu un neizbēgamu ikviena cilvēka dzīves sastāvdaļu, ar ko būs jāiemācās darboties tieši tāpat kā pirms ceturtdaļgadsimta – ar internetu vai teksta, prezentāciju un “ekseļa” tabulu veidošanas rīkiem.
Iemesls tam ir gluži vienkāršs – “čatboti”, tulkošanas tehnoloģijas, runas pārveidošana rakstītā tekstā un lielākā daļa citu risinājumu, kas tieši tagad strauji ienāk mūsu ikdienā, izmanto mākslīgā intelekta algoritmus. Tas nozīmē, ka pakalpojumu sniedzējiem būs jāspēj “darbināt” šos un citus mākslīgā intelekta rīkus, bet pakalpojumu saņēmējiem – tos izmantot.