Tramvaju iegādei piešķirtais kredīts tērēts algām. Sadārdzināti degvielas iepirkumi slēgti ar ārzonās noslēptiem partneriem. Dārgās e-talonu sistēmas uzturēšanai iztērēti 40% no biļetēs iekasētās naudas. Rīgas Satiksmes (RS) pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss žurnālā Ir uzskaita līdzekļu izšķiešanas piemērus, kurus pašvaldības uzņēmumā konstatējuši Ernst&Young auditori. Šo izšķērdību rezultātā pašvaldības uzņēmumam draud maksātnespēja jau martā, ja vien Rīgas dome nepiešķirts 37 miljonu lielu papildu dotāciju.
Vislielākais RS naudas izsūcējs ir uzņēmums Rīgas karte. Tas uztur transporta e-talonu sistēmu, autostāvvietu aparātus un termināļus skolu ēdnīcās, kuros bērni pīkstina savas Rīdzinieku kartes, lai saņemtu bezmaksas pusdienas. Pērn šim sadarbības partnerim RS maksāja 27,7 miljonus eiro, turklāt katru gadu summa arvien pieaug. Piemēram, par e-talonu sistēmas uzturēšanu sabiedriskajā transportā pērn samaksāti 15 miljoni, lai gan ieņēmumi no biļetēm ir aptuveni 40 miljoni. Tātad gandrīz 40% aiziet sistēmas uzturēšanai, kas turklāt nav mūsdienīga — tā vietā, lai par braucienu tieši norēķinātos ar bezkontakta bankas karti turpat autobusā vai tramvajā, pasažierim biļete iepriekš jāpērk kioskā vai par paaugstinātu maksu pie šofera. Vēl absurdāks piemērs ir termināli skolu ēdnīcās. Par viena tāda aparāta īri RS maksā Rīgas kartei 60 eiro mēnesī jeb 720 eiro gadā, lai gan šāda iekārta ir nopērkama par 485 eiro.
Matīss sarunā ar Ir ieskicē arī citus auditoru secinājumus par uzņēmuma darbību. Piemēram, daļa no 50 miljonu lielā kredīta, ko SEB banka piešķīra 20 zemās grīdas tramvaju iepirkumam, iztērēta algām, jo uzņēmumam vienkārši nebija naudas. Cits piemērs — aptuveni trīs miljoni eiro gan 2016., gan 2017. gadā pārmaksāti neizdevīgā degvielas iepirkumā, kas 2015. gadā slēgts ar kompāniju RDZ Energy. Šīs kompānijas īpašnieki noslēpušies ārzonās un, kā izrādās — iepriekš RS nav bijuši zināmi.
Vēl aptuveni miljonu eiro gadā RS tērējusi konsultācijām, par kuru lietderību grūti pārliecināties. Piemēram, 38 tūkstoši samaksāti par konsultāciju alternatīvās degvielas ieviešanā, bet 35 tūkstoši — darbinieku veselības uzlabošanas un sporta organizācijas jautājumos.
Par šiem un citiem auditoru atklājumiem pašvaldības uzņēmumā lasiet žurnāla Ir rakstā.
Komentāri (15)
Sskaisle 28.02.2019. 09.49
man trūkst vārdu
ja ticu , cik lasīts gan sociālajos tīklos, gan ziņu drumslas medijos – tad brandava kungam Rīgā ir pils, daudzi īpašumi ārzemēs un nevis miljonāra bet miljardiera cienīga dzīve -ieskaitot ceļojumus
cik zinu – maršrutniekos invalīdiem – tiem , kuriem ir atlaižu vai bezmaksas kartes – tiem jāpērk biļete – tās nedarbojas – kā ir īstenībā
tas ir neticami kas notiek Rīgā – to sauc par hibrīdkaru – kremļa labāko draugu partija
SASKAŅAS centrs Rīgu ir noveduši līdz bankrotam, ar enerģisku latviešu partiju – NA un ZZS atbalstu
drausmīgi – drausmīgi
vienkārši drausmīgi – ir jau tiem kremļa troļļiem taisnība, ka esam nožēlojama kalpu tautu , kas pati neprot, nespēj, negrib valdīt –
kā kaut kas tāds var notikt brīvā , neatkarīgā Latvijas valstī – varbūt brīvā un neatkarīgā jāliek pēdiņās?
2
ak > Drosma 28.02.2019. 19.53
“… to sauc par hibrīdkaru…” Pareizi ir, tikai visi aizmirsuši, ka tā sastāvdaļas, veidi un skaits nekur nav definēts. Līdz šim uzmanība pievērsta militārajām aktivitātēm robežu tuvumā, starptautiskajos ūdeņos u.tml., informatīvajām invāzijām, hakeru diversijām u.c. Ekonomiskās ķibeles nez kāpēc tiek izslēgtas no redzes loka hibrīdkara kontekstā. Manuprāt, viena no uzkrītošākajām diversijām bija Latvijas Krājbankas sagraušana ar Antonova kunga no Maskavas afērām. RS kontekstā runa iet par miljoniem, kuru skaits rakstāms ar trīs cipariem un to jau var uzskatīt par apdraudējumu Latvijas ekonomiskai drošībai.
0
J.šveiks > Drosma 28.02.2019. 16.00
mīlīt , pēc MK noteikumiem, kas pienākas 2. un 1. grupas invalīdam Latvijā un ES, nestāstīšu visus , bet kas attiecas uz transportu un biļētēm , Agrāk biļetes nebija vajadzīgas uzrādi karti un fojer , sēdi un brauc , bet pienāca laiks un saprašana , ka par velti transporta firmai kroplis nav jāvadā , lai par viņu samaksā valsts , tas pilnīgi loģiski , kā nekā vietu aizņem , massa ari kura prasa degvielas patēriņu, tad ar nāca MK notekumos ieraksts , ka invalīdam par braukšanu jebkurā sabiedriskā transportā jābūt biļetei, protams ar ierakst cena 0.00. Uz šo izsniegto biļešu skaita izmaksu kopējo summu firmai ik mēnesi valsts samaksā , tā tas ir starppilsētu maršrutos un pilsētu vai reģionālajos maršrutos . Banditi , kuriem Rīgā jau izsenis pieder transporta firmas , šito izmanto lai iedzīvotos , šopers jau var izsist maiņas beigās ka puse no pasažieriem bijuši kropļi , jo maršrutkas tak neesot kontrolei pakļautas , Lūk kur aiziet nodokļu maksātāju nauda, brandava ķešā , Informācija patiesa un neapstrīdama , jo pats esmu 2. grupas invalīds un izmantoju šīs priekšrocības vienalga kur Latvijām esmu
1
J.šveiks > J.šveiks 28.02.2019. 16.07
p/s braucu vienalga , trolejbusā, autobusā,tramvaja , vai mikroautobusā , man jāiegādājas biļete kurā rakstīts cena 0.00, ja man šāda papīra nav , mani labākajā gadījumā kontrole no tr/līdzekļa izmet , vai izraksta soda kvīti, Vienīgais kā cīnīties ar lielceļa laupītājiem, pakļaut visus tr/ līdzekļus kontroles dienestam, bet ne Rīgas satiksmei piederošam..
0
fzss 28.02.2019. 13.54
esam gandrīz tādā bedrē kā deviņdesmitajos ????????? uz katra stūra kriminās:O
0
J.Biotops 28.02.2019. 16.30
Vai kāds vē šaubās, ka Ušmerikam laiks uz Briseli? Tur netrūks domubiedru.
Cits, nu dikti nepieklājīgs jautājums – kā varēja gadīties, ka mūsu tik skaļie korupcijas apkarotāji desmit gadus neko nemanīja? Atkal kāds neļāva?
0