Rīgā slepenībā top plāns par iebraukšanas maksas ieviešanu centrā, kas varētu būt pieci eiro, svētdien vēstīja TV3 raidījums “Nekā personīga”.
Raidījums atzīmē, ka Rīgas pašvaldība jau gadiem nespēj novērst sastrēgumus pilsētas centrā, taču situācija kļūs krietni nopietnāka 2020. gadā, kad sāksies starptautiskā dzelzceļa “Rail Baltica” būvēšana. Tad būs jāslēdz satiksmei svarīgas ielas. Rīgas domē stāsta, ka risinājumu meklēšanai piesaistīts dāņu pilsētu projektētājs Jans Gēls, kura ieteikumus tad ņems vērā.
Tomēr “Nekā personīga” rīcībā ir informācija, ka domē jau ir izlemts par iebraukšanas maksu Rīgas centrā. Nodeva būšot pieci eiro. Maksāt vajadzēs visiem, kas šķērsos Vanšu vai Akmens tiltu pār Daugavu, vai Brasas, Zemitāna un citus pārvadus pār pilsētu ieskaujošo dzelzceļa loku.
Rīgas centrā ik dienu iebrauc un izbrauc simtiem tūkstošu automašīnu. No rītiem un pēcpusdienās uz tiltiem un centra ielās veidojas sastrēgumi. Automašīnu rindas kavē sabiedrisko transportu, izplūdes gāzes maitā gaisu. Raidījums atzīmē, ka pašvaldības centieni atslogot ielas, pārsēdinot autobraucējus autobusos un trolejbusos līdz šim ir cietuši neveiksmi. Sabiedriskais transports nav bijis tik ērts, lai pilsētnieki izkāptu no personīgajām mašīnām.
“Nekā personīga” norāda, ka pagaidām plāns par iebraukšanas maksu tiek turēts slepenībā, jo pilsētā valdošā partija “Saskaņa” baidās, ka lēmums par maksas ieviešanu sakaitinās vēlētājus.
Lai gan domes vadība un vadošie ierēdņi slēpj savu nodomu, par to, ka notiek gatavošanās iebraukšanas maksas ieviešanai, pēc raidījumā teiktā, liecina plāni būvēt satiksmes uzraudzības punktus ielās, pa kurām var nokļūt centrā. Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsludinājis konkursu par satiksmes uzraudzības punktu ierīkošanu 16 vietās. Konkursa nolikumam pievienotajā plānā redzams, ka ierobežota teritorija no Daugavas līdz dzelzceļa lokam ap Rīgas centru. Teritorijā iekļauts teju viss vēsturiskais centrs, Andrejosta, Skanstes ielas rajons, Brasa, Grīziņkalns.
Uzraudzības punktus būvēs arī pie katra no tiltiem vai dzelzceļa pārvadiem, pr kuriem ir iespējams nokļūt Rīgā, stāstīja raidījums. Uz statīviem varēs uzstādīt automašīnu reģistrācijas sistēmu, lai var iekasēt maksu par iebraukšanu centrā, līdzīgi kā tas ir, iebraucot Jūrmalā. Par to, ka lēmums ieviest maksu ir jau pieņemts, liecinot arī tas, ka advokātu birojam ir pasūtīts izstrādāt saistošos noteikumus, kas regulēs maksas iekasēšanas kārtību.
Komentāri (3)
Lasma 17.09.2018. 12.22
Saskaņas “darbīgums” dažādu slepenu plānu izstrādē nav pārsteigums. Tieši tā pat, kā viņas vēlme pēc naudas. Tiesa, iebraukšanas maksas noteikšana ir ārišķīgs risinājums, kura īstenošana var prasīt vairāk līdzekļu, nekā ieguvums. Laikam viņi nav pētījuši pieredzi par laiku, kad Vecrīgā bija iebraukšanas maksas – ar kādām problēmām saskārās utt. Spilgts piemērs Saskaņas diletantiskajam skatījumam uz problēmu risināšanu. Un vispār, būtu ušakovs īstenojis solītās autostāvietas pierīgā un ērto sabiedrisko transportu – problēmas nebūtu :)
0
Z Livmane 18.09.2018. 15.04
Priekšvēlēšanu kampaņas laikā nāk laukā dažādi nesmukumi
0
guntis.test 17.09.2018. 23.53
Man liekas ka Vecrīgas gadījumā ir atrasts labākais risinājums nogriežot caurbraukšanas iespēju, satiksmes intensitāte ir samazināta, piegādes transportam arī ir salikti laika ierobežojumi. To pašu varētu pakapeniski atkārtot centrā.
0