Raidījums: Par aizturēto bijušo "LDz loģistika" vadītāju Lūsi apspriedās Saeimā • IR.lv

Raidījums: Par aizturēto bijušo “LDz loģistika” vadītāju Lūsi apspriedās Saeimā

3
SIA "LDz Loģistika" bijušais valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis. Foto: Evija Trifanova, LETA

Par bijušā LDz loģistika vadītāja Vernera Lūša aizturēšanu pagājušās nedēļas trešdienā Saeimā notikusi neformāla apspriede, kurā kopā sanāca Aivars Lembergs, satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un viņa padomnieks Artis Stucka. Šī sapulce notika nākamajā dienā pēc ziņām par Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmuma LDz loģistika vadītāja Lūša aizturēšanu Lietuvā, svētdien ziņoja TV3 raidījums Nekā personīga. Viņi gan noliedza, ka runājuši par Lūsi.

Pēc raidījuma ziņām, Lūsis ticis pratināts gan pēc Polijas, gan Lietuvas prokuratūras lūguma. Polijas pilsētas Bjalostokas prokuratūra Lūsi tur aizdomās par krāpniecību ar pievienotās vērtības nodokli, savukārt Paņevežas prokuratūra Lietuvā vēlējusies iztaujāt Lūsi kā liecinieku kriminālprocesā, kas saistīts ar citiem cilvēkiem. Abos gadījumos Lūsis pratināts Finanšu policijā.

Lietuva aizturēja Lūsi, jo viņš bija izsludināts starptautiskajā meklēšanā. Starptautiskais orderis attiecas arī uz Latvijas likumsargiem, kuriem arī bija visas iespējas Lūsi aizturēt, tomēr Iekšlietu ministrija raidījumam atteikusies atklāt, cik ilgu laiku Lūša vārds atradies starptautiskajā meklējamo personu sarakstā.

Kā atzīmē raidījums, Lūsis ir cieši saistīts ar Ventspils mēru Aivaru Lembergu.

2005.gadā Lūsis kļuva par AS Ventbunkers valdes locekli, kas pārstāvējis Lemberga intereses, vēsta raidījums. Arī kāda noklausīta saruna Lemberga krimināllietā liecinot par abu ciešām saitēm. Lūsi Lembergs pieminējis kādā sarunā Kopenhāgenā 2005.gadā, tiekoties ar biznesa partneriem Ansi Sormuli un Gintu Laiviņu-Laivenieku. Vienā no epizodēm Lembergs runājis ar Rūdolfu Meroni un šīs sarunas laikā zvanījis Lūsim, lai noskaidrotu kāda uzņēmuma nosaukumu.

“Lūsis ir strādājis Ventspilī, es viņu pazīstu, man ar viņu sen nav bijušas nekādas darīšanas. Es gan esmu viņu Rīgā saticis, kaut kāda liela apspriede bija dzelzceļniekiem, tad es viņu satiku, pāris vārdus,” abu attiecības raksturojis Lembergs.

2008.gadā, kad Latvijas kuģniecību kontrolēja partijas Latvijai un Ventspilij pašreizējais valdes loceklis Imants Sarmulis, Lūsis nokļuva kuģniecības meitasfirmas LSC Shipmanagement valdē. 2010.gadā sākās Lūša karjera Satiksmes ministrijā. Kad Augulis pirmo reizi kļuva par ministru, Lūsi pieņēma lidostas Rīga valdē. Augulim nonākot amatā otrreiz 2016.gadā, Lūsis kļuva par LDz loģistika vadītāju. Augulis gan apgalvojis, ka ņemt Lūsi darbā neesot bijis viņa lēmums.

Pa vidu darbam valsts uzņēmumos Lūsis nodarbojies ar privātbiznesu un tirgojis degvielu. Viņa firma TF Europa 2014.gadā uzrādījusi apgrozījumu 20 miljoni eiro, gadu vēlāk tas nokrities līdz 800 000 eiro, bet pēc tam firmu likvidēja.

Komentāri (3)

Sskaisle 22.01.2018. 11.12

mani tomēr satrieca vēl viena lieta – izrādās, ka Latvijai arī bijis lūgums šo kungu aizturēt – bet Latvija to nav darījusi

tautai gluži kā vecos laikos mūsu pašu dārgi apmaksātie teātri saeimā ar oliaru izmeklēšanas lietām, kamēr oligarhi smiedamies kūrē citas – nē , piedodiet , visas lietas Latvijā …

un nemēginiet man teikt, ka man jāsvin valsts simtgade – jo pēc būtības iznāk, ka par man atņemto naudu man jānoskatās kā bļodlaižas svin bandītu visvarenību pasākumā , kurš saucas Latvijas valsts

par poļiem gan brīnos …

+3
0
Atbildēt

1

    klusais > Dusma 22.01.2018. 11.32

    Dusma – tur vēl līdz galam vajadzētu saprast par ko īsti lieta , jo tas par ko sien bumbas bija pašu poļu akceptēts pasākums visaugstāko varas gaiteņu līmenī. Nomainījās vara un sākās vecās sistēmas laušana . Neticu , ka Lūsis būtu tik dumjš , ka tik vienkārši bāztu galvu cilpā . Tur ir visticamāk citi iemesli , bet nu pasniegts tas šobrīd ir tā . Tas , ka džeks ir tēmā , par to it kā šaubas nav , cik dziļi … tas jautājums. Zināšanai Polijā šī shēma joprojām strādā , tikai stipri ierobežotam lokam . Ja iepriekš Lietuvas un Latvijas firmas bija galvenie degvielas piegādātāji , tad tos izslēdz no shēmas un vietā nāca Baltkrievu uzņēmumi , acīmredzot lai grūtāk būtu salikt kopā galus.

    0
    0
    Atbildēt

    0

klusais 22.01.2018. 10.43

Ak tad iekrita par slaveno degvielas eksportu poļiem … spriešot pēc aresta ordera nebija tukša skaņa , ka shēmas saknes un organizātori ir Baltijā :)

+2
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu