Par cik gaismas gadiem atpaliek “eriga.lv”? • IR.lv

Par cik gaismas gadiem atpaliek “eriga.lv”?

33
Datorattēls no portāla "eriga.lv"
Olafs Pulks

Patlaban esošā kārtība neveicina portāla “eriga” izmantošanu

Lielākā daļa rīdzinieku jau ir aizmirsuši laikus, kad, lai samaksātu rēķinu, saņemtu izziņu vai nokārtotu kādu citu formalitāti, bijām spiesti stumdīties garās rindās, meklēt, kurš pēdējais, uztraukties, lai nepalaistu garām savu rindu, un, protams, ar vanaga cienīgu skatienu vērot, lai kāds negodprātīgs iedzīvotājs nemēģina “ielīst” rindā pirms mums. Tagad lielu laika un nervu ekonomiju sniedz dažādās elektroniskās iespējas dokumentu un maksājumu iesniegšanā vai informācijas saņemšanā.

Rīgā ir izveidots “eriga.lv” portāls, kura uzdevums ir atvieglot pilsētnieku saziņu ar pašvaldību. Iepazīstoties ar piedāvātajām iespējām, rodas iespaids, ka to spektrs ir pietiekami plašs finanšu, izglītības, uzņēmējdarbības un citās kategorijās. Tātad juridiska persona, piemēram, biedrība varētu viegli un bez satraukuma elektroniski iesniegt rēķinu pašvaldībai un nepieciešamība doties uz Klientu apkalpošanas centru un gaidīt rindā izpaliktu?

Bet nekā! Lai iesniegtu rēķinu, ir nepieciešams reģistrēties portālā, lai to paveiktu, nepieciešama parole, kuru saņemt iespējams tikai klātienē Klientu apkalpošanas centrā. Tātad jāiet uz klientu apkalpošanas centru, jāsaņem parole un tad var atgriezties mājās vai darbā, no kurienes elektroniski iesniegt dokumentu. Bet, ja jau tāpat jāiet uz Klientu apkalpošanas centru un jāstāv rindā, tad pie viena var arī dokumentu iesniegt.

Rodas iespaids, ka elektroniskās saziņas jomā Rīgas pašvaldība par vairākiem gaismas gadiem atpaliek no kārtības, kāda ir, elektroniski komunicējot ar citām institūcijām, izmantojot autorizāciju to portālos.

Patlaban esošā kārtība neveicina portāla “eriga” izmantošanu. Daudz kur līdzīgos elektroniskās saziņas portālos paroli, kas nepieciešama, lai autorizētos, var saņemt elektroniski, nav nekur jābrauc, jātērē laiks, ceļa izdevumi un jāstāv rindā apkalpošanas centrā.

Tāda kārtība ir jāievieš arī portāla “eriga.lv” lietotājiem, lai šis portāls pilnvērtīgi atvieglotu rīdziniekiem dokumentu iesniegšanu vai informācijas saņemšanu no pašvaldības institūcijām.

Autors ir Rīgas domes deputāts, Vienotība

 

Komentāri (33)

Anonīms 14.07.2016. 10.52

Lapas dizains izskatās kā murgs no 90. gadiem. Protams, galvenais ir funkcionalitāte, bet nedomāju, ka mūsdienās dizains ir mazsvarīgs. Domāju, ka e-pakalpojumu kvalitāte (tai skaitā vizuālā) atstāj iespaidu arī uz Rīgas tēlu kopumā.

+1
0
Atbildēt

0

Jānis Klīve 28.07.2016. 10.24

No pieredzes… Lai juridiskā persona Rīgas klientu apkalpošanas centrā saņemtu eriga.lv piekļuves rekvizītus ir jāiesniedz UR izziņa par paraksttiesīgo personu! Šoreiz derēja 3 gadus veca izziņa :)

0
0
Atbildēt

0

Mārtiņš Krastiņš 14.07.2016. 21.49

Gaismas gados mēra attālumu.

Pārfrāzējot virsrakstu – Par cik miljardiem kilometru atpaliek eriga.lv?

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu