
Dānijas parlaments vides apsvērumu dēļ ir noraidījis ideju būvēt iespaidīgu tiltu, kas savienotu lielāko Dānijas salu ar Vāciju
Taču tas nenozīmē, ka ideja par jaunu satiksmes artēriju ir mirusi - tilta vietā jau 2014.gadā sāks būvēt tuneli, un darbus plānots pabeigt sešu gadu laikā.
Jaunais tunelis izmaksās 4,2 miljardus eiro. Brauciens no Kopenhāgenas līdz Hamburgai 4,5 stundu vietā aizņems tikai 3 stundas.
Būvēšanas tehnoloģija
Fēmarna tuneli nevis raks, bet gan būvēs pēc tā dēvētās iegremdētās caurules tehnoloģijas: atsevišķi izgatavos 200 metru garus betona cauruļu posmus, kurus pēc tam iesēdinās tranšejā un savienos. Tas ir liels izaicinājums, jo katra posma svars ir aptuveni 70 000 tonnu, un izmēru ziņā to var pielīdzināt prāvam tankkuģim. Tuneļa griesti atradīsies aptuveni 40 metru zem ūdens virsmas.