
Šāgada 26. martā no Volvo rūpnīcas konveijera rūpnīcā Zviedrijā noripoja pēdējais šīs kompānijas auto, kas tiek darbināts ar dīzeļdegvielu. Tas nonāks paša Volvo muzejā. Bet līdz 2030. gadam šis autoražotājs apņēmies pārtraukt ražot arī ar benzīnu darbināmus spēkratus. Foto — Volvo.
Vai elektriskās automašīnas spēs atrisināt globālos transporta izaicinājumus un vienlaikus piebremzēt klimata pārmaiņas?
Kamēr ikdienas nokaitētie elektrifikācijas pretinieku un piekritēju strīdi grozās ap lietošanas ērtībām un dienas režīma pakārtošanu automašīnas uzlādes īpatnībām, politikas veidotāju dienaskārtībā ir pavisam citi jautājumi.
Saraksta augšgalā ir nepieciešamība dramatiski samazināt CO2 apjomu, lai izpildītu Neto nulles emisiju industrijas akta mērķi līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti. Lielām problēmām nav vienkāršu risinājumu, jo īpaši tad, ja tajās iesaistīts ļoti daudzveidīgs spēlētāju skaits. Tas uzskatāmi redzams arī elektrifikācijas jautājumā.
Transports ik gadu saražo vairāk nekā septiņus miljardus tonnu oglekļa dioksīda jeb gandrīz pusi no visa cilvēces radītā izmešu apjoma, līdz ar to ķeršanās «pie ragiem» visvairāk piesārņojošajai nozarei ir acīmredzama un viegli pamatojama izvēle.