inteliģence
- Personība
- 07.08.2025.
- Laura Dumbere
Virdžīnija Lejiņa: ja netici sev, arī citiem ir grūti tev noticēt

- Komentārs
- 07.08.2025.
- Pauls Raudseps
Ebreji pret karu


- Raksts
- 26.12.2024.
Pusvārdā apklusinātie. Paaudzes

- Intervija
- 24.01.2024.
Lineāls krūšu kabatiņā

- Intervija
- 13.09.2023.
- Laura Dumbere
Lai ūdens tek pret kalnu

- Personība
- 07.08.2025.
- Laura Dumbere
Virdžīnija Lejiņa: ja netici sev, arī citiem ir grūti tev noticēt
Virdžīnija Lejiņa (78), kuru pazīstam kā leģendārā seriāla Likteņa līdumnieki režisori, debitējusi rakstniecībā ar romānu Reizēm, Vienmēr, Nekad. Tas veltīts Latvijas laukiem un lielā mērā arī Latvijas senioriem

- Komentārs
- 07.08.2025.
- Pauls Raudseps
Ebreji pret karu
Izraēlā aizvien skaļāk sāk nosodīt Gazā notiekošo

- Portrets
- 05.08.2025.
- Agnese Meiere
Es tevi redzu! Baibas Zūzenas portrets
Latvijas Sabiedriskā medija valdes priekšsēdētāja Baiba Zūzena tic kopā ar kolēģiem sāktajam pārmaiņu ceļam


- Intervija
- 24.01.2024.
Lineāls krūšu kabatiņā
Kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā Ņujorkā dzīvojošais režisors Dmitrijs Krimovs Nacionālajā teātrī iestudē izrādi pieaugušajiem Pīters Pens. Sindroms. Tā runās par karu cilvēkā un neiespējamā robežām

- Intervija
- 13.09.2023.
- Laura Dumbere
Lai ūdens tek pret kalnu
Nupat noskrējusi intensīvas slodzes Dzejas dienu maratonu, dzejniece Inese Zandere 15. septembrī svin skaistu jubileju. Domā mierīgi un dziļi. Un šķiļ asus, trāpīgus zibeņus pa politiķu dibeniem

- Vēsture
- 22.02.2023.
Andreja Bergmaņa leģenda

- Intervija
- 21.09.2022.
- Laura Dumbere
Vizionāru audzināšana

- Eseja
- 29.04.2021.
Intelektuāļu līdzvaina progresā

- Intervija
- 07.04.2021.
Kopējais mūsu vēsturē

- Viedoklis
- 05.11.2020.
Pūķa alā – kā rīkoties?

- Viedoklis
- 14.08.2020.
Saturs vai forma?


- Intervija
- 21.09.2022.
- Laura Dumbere
Vizionāru audzināšana
Latvijas Kultūras akadēmijas rektore Rūta Muktupāvela jau astoto gadu kaldina jauno radošo inteliģenci un zina tās vērtību. Kopā ar kolēģiem nupat pabeigusi apjomīgu valsts pētījumu par jauniešu iesaistīšanos kultūras procesos

- Eseja
- 29.04.2021.
Intelektuāļu līdzvaina progresā
Saukti šie cilvēki ir dažādi — inteliģenti, intelektuāļi, garīgā darba veicēji, literāti, mācītie (no vācu Gelehrte) utt. Kaut skaitliski viņu nekad nav daudz, tie vienmēr ir bijuši ieraugāmi, bet viņu devums ikvienas nācijas kultūrvēsturē ir salīdzinoši viens no iezīmīgākajiem, paliekošākajiem. Dažkārt vēsturē kāda sabiedrības daļa pret viņiem izturējusies negatīvi, pat naidīgi, visbiežāk tas bijis novērojams izteikti kreisās sociālās grupās, lai arī, paradoksālā kārtā tieši pateicoties šai relatīvi mazajai cilvēku grupai un viņu idejām, kreisie radikāļi nereti ir tikuši pie sava statusa izmaiņām un uzlabošanās, varas iegūšanu ieskaitot.

- Intervija
- 07.04.2021.
Kopējais mūsu vēsturē
Pētot krievu emigrantu darbošanos Latvijā starpkaru periodā, vēsturnieks Andrejs Gusačenko pievērš uzmanību daudzām maz zināmām tēmām: par krieviem, kas Latvijā cīnījās Neatkarības karā, padomju spiegiem un dubultaģentiem Rīgā, par krievu un latviešu kultūru mijiedarbību

- Viedoklis
- 05.11.2020.
Pūķa alā – kā rīkoties?
Emocionālā inteliģence – spēja analizēt un saprast savas jūtas, kļūt atvērtākam sadarbībai ar līdzcilvēkiem ir viens no iznākumiem procesiem, kas notiek, ja darba devēji vēlas ieviest fundamentālas izmaiņas savā organizācijā, piemērojot dažādības vadību. Ja ir vēlme panākt izmaiņas, nepieciešami kompleksi pasākumu kopumi, kuru ietvarā cilvēki kļūst atvērtāki, iejūtīgāki un sadarbības ziņā bagātināti.

- Viedoklis
- 14.08.2020.
Saturs vai forma?
Kas ir būtiskāks – saturs vai forma? Kā teicis slavenais arhitekts Frenks Loids Raits: “Form and function are one.” Skaidrs, ka viens bez otra nevar. Tieši tas man nāk prātā, lasot jaunās Izglītības attīstības pamatnostādnes, kas publiskotas pirmajai apspriešanai. Tā gribētos, lai lielie izglītības politikas dokumenti būtu jaunu ideju caurvīti un iedvesmojoši, bet... Nemainīgs ir palicis pat ierastais Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) stils - svarīgus dokumentus virzīt uz priekšu vasarā, kad pedagogiem ir atvaļinājums.
