Mūkusalas Mākslas salonā Rasas Jansones izstāde "Ikdienišķā vīrišķība" • IR.lv

Mūkusalas Mākslas salonā Rasas Jansones izstāde “Ikdienišķā vīrišķība”

23
Rasas Jansones glezna "Vecmamma". Reprodukcija no salona mājas lapas

“Ikdienišķā vīrišķība” ir mākslinieces mēģinājums pievērsties ģimenes lietām

No 23.novembra līdz 29.decembrim Mūkusalas Mākslas salona Mazajā zālē būs skatāma Rasas Jansones personālizstāde “Ikdienišķā vīrišķība”, raksta aģentūru LETA.

“Ikdienišķā vīrišķība” mākslinieces interpretācijā ir mēģinājums pievērsties ģimenes lietām. “Tā ir spēja un reizēm totāla nespēja mierīgi domāt par savu vecmammu, kuras deviņi bērni negribēja palikt vectēva uzceltajā mājā, un nesmīkņāt par švāģeriem, kas visās ģimenes bildēs, nez kāpēc vienmēr ir priekšplānā,” aģentūrais klāstīja māksliniece Rasa Jansone.

“Ikdienišķā vīrišķība” ir cerība vienreiz par visām reizēm beidzot atmest ar roku faktam, ka pastāv iedalījums vīriešos un sievietēs, jo šāds iedalījums īsti nekur neved. Tas maz palīdz saprast, drīzāk pat aizsedz kaut ko.

Kopš 2002.gada, kad Jansone ieguva maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas Glezniecības nodaļā, viņa ir piedalījusies vairākās mākslinieku grupu skatēs un savus darbus izstādījusi četrās personālizstādēs – “Sniegbaltītes slepenā dzīve”, kas tika rīkota 2004.gadā, “Cilvēciņi”, kas notika 2006.gadā, gadu vēlāk notika izstāde “Mammas cerības”, bet pagājušajā gadā skatītājiem tika piedāvāta izstāde “Atpakaļskata spogulis”.

Jau no daiļrades pirmsākumiem Jansones darbos nolasāma feminismā bāzēto problēmjautājumu klātbūtne – sievietes loma un ar to saistītie jēdzieni, savstarpējo attiecību modeļi, kā arī seksualitāte un sociālais statuss vēsturiskā griezumā. Viņa ir viena no retajām latviešu māksliniecēm, kura, sekojot savai dzīves pieredzei un vērojumiem, atļaujas reflektēt par sievietes statusu un dažādiem ar cilvēka eksistenci saistītiem jautājumiem.

Māksliniecei ir izveidojies savs gleznieciskais rokraksts – tīri, visbiežāk košu krāsu laukumi, drosmīgs un vitāls otas vai paletes nospiedums, tonāla vai kontrastaina saspēle ar neaizklāto pagleznojumu spraugām, vienkāršotas un lakoniskas kompozīcijas, kurās atstāts tikai pats būtiskākais, kā arī labi nolīdzsvarots koptonis.

Līdzās glezniecībai Jansone periodiski pievēršas objektu un instalāciju veidošanai.

Vairāk informācijas salona mājas lapā

 

Komentāri (23)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu