
Ilustratīvs attēls no Pixabay.com
Vēsture kā mācību priekšmets skolā daudziem no mums asociējas ar plašiem tekstiem un dažādiem faktiem vai gadskaitļiem, kas bija jāzina no galvas. Tomēr vēsturi var apgūt arī daudz saistošākā un interaktīvā veidā. Īpaši pamatskolā ir svarīgi, lai mācību stundās vēsture atdzīvotos, tāpēc nepieciešami aizvien jauni veidi, kā piesaistīt skolēnu uzmanību, rosināt interesi par vēsturi un palīdzēt iegaumēt lietas, notikumus un personības. Vēsturi var mācīties, “sarunājoties” ar vēsturiskiem personāžiem, spēlējot spēles un risinot burtu šifrus, kā arī skenējot grāmatā ietvertos kvadrātkodus (QR Code), kas aizved uz ārējiem resursiem un attiecīgo tēmu atklāj interesantos video vai virtuālās ekskursijas.
Lai mācību priekšmetu padarītu dzīvāku un interesantāku un tādējādi skolēniem palīdzētu apgūt vēsturi, bieži izmantoju visādus palīgrīkus. Veidoju darba lapas, kurās skolēni var fiksēt savas pārdomas par katru no tematiem, izdomāju interaktīvus uzdevumus u. tml., līdz radās ideja to visu apkopot vienā mācību līdzeklī. Tā tika radīta Latvijas un pasaules vēstures rakstāmgrāmata. Lai gan daudzi no skolas laikiem atceras, ka grāmatā neko nedrīkst rakstīt vai zīmēt, rakstāmgrāmatas koncepts darbojas tieši pretēji: grāmata ir apvienota ar darba burtnīcu, un vienuviet atrodama gan teorija, gan uzdevumi, gan vieta piezīmēm un jaunām idejām.