Vīrieši bez sievietēm

  • Kristīne Simsone
  • 21.09.2022
  • IR
Kārlis Arnolds Avots un Paula Lubāne filmā Mīlulis.
Publicitātes foto

Kārlis Arnolds Avots un Paula Lubāne filmā Mīlulis. Publicitātes foto

Divi kinojaunumi — spiegu trilleris Suflieris un attiecību drāma Mīlulis

Vīrieši bez sievietēm — divu jaunāko repertuāra filmu Suflieris un Mīlulis sižetus var raksturot ar frāzi, kas aizgūta no pazīstamā japāņu rakstnieka Haruki Murakami īsstāstu apkopojuma: tas vēsta par vīriešiem, kuri dažādu apstākļu dēļ palikuši bez savām (mīļotajām) sievietēm. Gan visu trīs Baltijas valstu un Somijas sadarbībā tapušā spiegu trillera Suflieris galvenais varonis izlūks Fēlikss Kangurs ir zaudējis savu mīļoto, gan režisora Staņislava Tokalova filmas varonis Matīss ir nonācis sarežģītā dzīves situācijā pēc dzīvesbiedres nāves.

Spiegi kā pēc grāmatas

Igauņu režisora Margusa Paju veidotais Suflieris ir spraigs spiegu stāsts, kura notikumi risinās 1939. gadā — laikā, kad PSRS un Trešais reihs savā starpā noslēdz slepeno neuzbrukšanas Molotova—Ribentropa paktu un, pulcējot karaspēku pie Polijas un Baltijas valstu robežām, grasās brutāli pārveidot Eiropu. Tajās pašās dienās Igaunijas izlūkdienestu pāršalc ziņa par aģenta slepkavību, liekot meklēt nodevēju pašu darbinieku rindās. Situācijas risināšanā tiek piesaistīts Somijā mītošais igauņu aģents Kangurs (pazīstamā teātra un kino aktiera Prīta Voigemasta atveidojumā). Viņš kopā ar sabiedrotajiem ķeras pie notikumu šķetināšanas, savukārt skatītājs tiek ievests rūpīgi veidotā laikmeta un spiegu žanra rekonstrukcijā. 

Jaunākajā žurnālā