
Dziedātāja Aija Vītoliņa atturīgā ironijā piespēlē abiem galvenajiem varoņiem vajadzīgo sievieti. Foto — Jānis Deinats.
Izrāde Keruaka ceļš Dailes teātra dārzā liek dzīvei dzirkstīt
Amerikāņu rakstnieka Džeka Keruaka slavenākajā darbā — romānā Ceļā — sižeta tikpat kā nav, ja vien pašu ceļu par tādu neuzskata. Autora alter ego Sals Paradaiss satiek Dīnu Moriartiju, cita leģendāra ASV 50.—60. gadu paaudzes rakstnieka Nīla Kesedija iedvesmotu varoni, un seko braucieni kadiljakā pāri visai Amerikai, brīvība, sekss, cigaretes, viskijs… Viss, pēc kā esot jāsmaržo īstam mūziķim, jaunās Dailes teātra izrādes Keruaka ceļš programmiņā ierakstījusi režisore Laura Groza. Tāpēc izrādē skan daudz dzīvās mūzikas un dzied Aija Vītoliņa.
Keruaka ceļš ir izrāde, kas piestāv vasarīgiem pilsētas vakariem. Tā notiek Dailes teātra dārzā — improvizētā spēles telpā, kurā var iekļūt caur teātra kafejnīcu, līdzi ņemot pa dzēriena glāzei, un aiz sienas dzirdama Brīvības ielas dunoņa. Iestudējumam tas piešķir īpašu smeķi — tas nav «tradicionāla» teātra mazliet formālais stīvums, bet drīzāk sarunu vakars. Aktieri runā romāna tekstu, mūziķi viņus pārtrauc, tad atkal teksts, dziesma, teksts, dziesma… Un beigu beigās publikai ir sajūta, ka arī viņi šajā sarunā ir piedalījušies.