
Lauris Bērziņš, zinātniski tehniskās firmas Lāsma vadītājs. Foto — Reinis Hofmanis
Lāsma palīdz uzņēmumiem nodrošināt iekārtu automatizāciju un uzturēšanu, savaldot pat vissarežģītākās iekārtas. Vienā vārdā varētu teikt, ka uzņēmums atbalsta un attīsta robotizāciju
Pirms tikšanās ar zinātniski tehniskās firmas Lāsma vadītāju Lauri Bērziņu izpētu uzņēmuma mājaslapu internetā. Lasu: «Bezvadu hotspot» tāds un tāds «ar MO2 Wi-Fi moduli», «Kā nolasīt Tekon Plus raidītājus Modbus RTU tīklā?», «Frekvences pārveidotāji energoefektivitātes uzlabošanai» un tā tālāk. Izklausās sarežģīti. Pēc sarunas ar uzņēmuma vadītāju vienkāršiem vārdiem varu paskaidrot — firmas darbība saistīta ar automatizācijas nodrošināšanu un uzturēšanu dažādiem uzņēmumiem.
Uzņēmumu, kurš tagad atrodas plašās telpās Juglā, pirms 30 gadiem dibināja Rīgas Tehniskās universitātes (toreiz Rīgas Politehniskā institūta) profesors Jānis Kuzmins. Viņš bija izstrādājis dzinēju aizsardzības mehānismu, kuru plaši pielietoja daudzi uzņēmumi Padomju Savienībā. Dzinēju aizsardzības mehānisms nozīmē, ka elektromotoram tiek pievienota atsevišķa iekārta, kura uzrauga, vai ar šo motoru viss ir kārtībā. Ja kaut kas saiet šķērsām, aizsardzības mehānisms jau laikus ziņo — elektromotoram jāveic apkope vai remonts.