Vecākiem un bērniem kopīgi jāizstrādā noteikumi tehnoloģiju lietošanai

  • Baiba Satori, privātās pirmsskolas “Patnis” pedagoģe
  • 04.08.2021
Ilustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Pieaugot tehnoloģiju izplatībai un to lomai mūsu dzīvēs, aizvien biežāk tiek diskutēts arī par tehnoloģiju lietošanu un nozīmi bērnu dzīvēs. Kamēr vieni uzskata, ka pēc iespējas jāattālina bērna “tikšanās” ar tehnoloģijām, citi saskata tajās iespēju palīdzēt bērnam mācīties un apgūt jaunas lietas. Tehnoloģijas, lietotas ar mēru, ir lielisks mācību procesa rīks.

Tehnoloģijas noder mācību procesā

Mūsdienu bērniem tehnoloģijas – viedtālruņi, planšetes u.c. – ir ļoti aktuālas un interesantas. Un ne tikai bērniem, arī pieaugušajiem. Redzot, ka vecāki ikdienā daudz un bieži lieto dažādas viedierīces, likumsakarīgi, ka arī bērniem rodas pastiprināta interese. Kā pedagoģe uzskatu, ka tehnoloģijas lieliski var izmantot mācību procesā, turklāt tādejādi skolotājs var kontrolēt ne tikai saturu, bet arī izmantošanas ilgumu. 21. gadsimtā kļūst aizvien grūtāk aizraut bērnus, izmantojot tikai koka klucīšus, tāpēc foto, video un audio iespējām ir vieta arī mācību procesā.

Jaunākajā žurnālā