Ceļā no caurbraucamās sētas uz dzīvojamu Rīgas centru 7

Tērbatas iela. Foto: Edijs Pālens, LETA
Inese Andersone, Rīgas domes pilsētas attīstības komitejas vadītāja, JV
Print Friendly, PDF & Email

Rīgas centrs ir pārvērtību priekšā. Un šīs pārvērtības jau ir sākušās. Pakāpeniski ielu telpa un pilsētvide ir jāpadara cilvēcīgāka – drošāka un ērtāka visiem iedzīvotājiem. Tikai, veicot pamanāmus uzlabojumus pilsētas centrā, mēs panāksim to, ka cilvēki izvēlēsies te dzīvot. Centrā ir viss nepieciešamais kvalitatīvai dzīvei 15 minūšu gājiena vai brauciena attālumā.

Šajā gadā vasaras Rīgu redzam kā iespēju iedzīvināt mūsu jau sen plānošanas dokumentos izvirzītos konceptus –  ielas ar gājēju prioritāti. Tā ir mierināta satiksme ielās, samazināts auto daudzums, uzlabota pilsētvide – ar kokiem, augiem un atpūtas iespējām.

Maršrutā, kas būs vairāk nekā piecu kilometru garumā no Vecrīgas Vaļņu ielas un Brīvības bulvāra, Tērbatas, Miera un Baznīcas ielām, būs gan sašaurināti krustojumi un ātruma ierobežojumi, gan izvietotas pilsētas oāzes – apzaļumotas vietas atpūtai, gan dekorācijas un gaismiņas. Pilsētniekus un viesus pārsteigs kultūras notikumi gan centrā, gan apkaimēs.

Vēlamies šajā gadā radīt pilsētvidi, kurā no pārvietošanās nav izslēgts neviens dalībnieks. Mēs neslēgsim ielu autotransportam, bet padarīsim tās mierīgākas un klusākas.

Lai to panāktu, parādīsies drošākas gājēju pārejas, velostatīvi un daļu no autostāvietām ieņems kafejnīcas un atpūtas vietas.

Brauktuves sašaurinājumi krustojumu un gājēju pāreju tuvumā Baznīcas un Tērbatas ielās būtiski uzlabo gājēju drošību, jo ir jāmēro īsāks ceļš, šķērsojot ielas braucamo daļu, bet autovadītājiem ir jāsamazina braukšanas ātrums, tādejādi samazinot negadījumu risku. Sašaurinot krustojumus, mēs iegūstam arī papildu telpu, kurā izvietot velonovietnes un augus.

Vasaras ielu projekta ietvaros izveidotas jaunas un ilgi gaidītas gājēju pārejas Tērbatas un Artilērijas ielas krustojumā, par kurām jau esam saņēmuši pozitīvas apkārtnes iedzīvotāju atsauksmes. Jaunā gājēju pāreja pie Elizabetes ielas uz Brīvības bulvāra liepu aleju ir padarījusi šo zaļo zonu pieejamāku pilsētniekiem. Jūlijā turpināsim diskusiju par iespēju šo pāreju izveidot visā garumā.

Vasaras garumā visi šie ieviestie risinājumi tiks pētīti un vērtēta to ietekme gan uz satiksmi, gan pilsētvidi kopumā. Kaut arī pagaidām satiksmes mierināšanas risinājumi ir uz laiku, daļa no tiem būs uz palikšanu. Satiksmes mierināšana un gājēju drošība būs prioritāte arī turpmāk.

Rīgas centrā viss atrodas 15 minūšu attālumā. Arī apkaimes ir pārvaramā attālumā ar velosipēdu vai elektroskrejriteni, ar nosacījumu, ja ir atbilstoši droša infrastruktūra. Apkaimju savienojumi parādās no centra piecos virzienos, un mēs jau jūtam, ka piedāvājums rada pieprasījumu. Paskatieties sev apkārt! Cilvēki patiešām izmanto jaunos veloceliņus, jo tā ir ātrāk, ērtāk un veselīgāk, kā arī klimatam daudz draudzīgāk. Izmēģini arī tu!

Pierīgas iedzīvotājiem, kam ātrums no darba līdz mājām pieaugs par vairākām minūtēm, ir jārēķinās ar to, ka pilsētas centru izbraukt būs lēnāk – jo tikai, veidojot mierinātu satiksmi un uzlabotu pilsētvidi, mēs panāksim to, ka pilsētas centrā ir pievilcīgi dzīvot. Līdz ar satiksmes mierināšanu dome turpinās darbu, lai padarītu ikdienas pārvietošanās paradumu maiņu pievilcīgāku arī Pierīgas iedzīvotājiem. Noris darbs pie vilcienu satiksmes veiksmīgas integrēšanas pilsētas sabiedriskā transporta tīklā, uzlabosim sabiedriskā transporta kvalitāti un pieejamību. Centra ielām kļūstot gājējiem drošākām, bērniem būs vieglāk pašiem nokļūt skolā.

Pārmaiņas ir sākušās, jo pārāk ilgi Rīgas stratēģija 2030 ir gulējusi uz plaukta putekļos. Mums ir jāspēj īstenot izmaiņas, kuras gadiem nav tikušas veiktas!

Aicinu visiem būt cieņpilniem citam pret citu un iesaistīties Rīgas pārvērtībās!

Komentāri (7)

Elektriķa dēls 02.07.2021. 14.13

Autore kāpj uz tiem pašiem grābekļiem uz kuriem jau uzkāpuši citi. Autore piemin stratēgiskos dokumentus, aizmirstot, ka to realizācija ir ilgtermiņa process un ieviešami līdzsvaroti, taču visus pieminētos risinājumus caurstrāvo tādi jēdzieni kā “eksperimenti, sezonāli, skatīsimies, eksperimentēsim u.t.l.” Šāda pieeja ir visgraujošākā , jo rada vislielāko nestabilitāti, kas jau tā dominē visās jomās. Neviena no iedzīvotājus skarošajām jomām neiekļaujas tādos dzīvesciklos un to negatīvo ietekkmi mēs varam vērot tepat tādā pilsētā kā Jūrmala. Vai autore to piedāvā ieviest arī Rīgā ? Autores pieminētās itkā pozitīvās tendences nav sekas kādām plānveida aktivitātēm, bet gan pielāgojoties tai pašai nestabilitātei – ja iedzīvotājam tiek ierobežota iespēja pārvietoties viņš protams meklē iespējas pielāgoties, taču ilgtermiņā tas nestrādā jo nepārklāj visas dzīves jomas, piemēram macību iestādes , atbilstošas darba vietas, un pakalpojumu objekti to pašu pieminēto 15 minūšu attālumā ! Nākamais aspekts, kas pieminēts stratēgiskajos dokumentos ir t.s. maģistrāles kuras zīmīgi nosauktas debespušu vārdos, bet darbos ir ne tikai fragmentētas, bet jau n-to desmitgadu garumā netiek attīstītas. Sekas šādai nelīdzsvarotai stratēģisko dokumentu ieviešanā ir vispārzināmi – pilsētas centrs joprojām ir pilns ar kravas tranzīta transportu, kravas transportam nav iespējas nokļūt ostas teritorijās neškērsojot pilsētas centru un citas dzīvojamās zonas un ja tam vēl pievienojam tiltu kritisko stāvokli un to ka joprojām satiksme pār diviem nozīmīgiem transporta mezgliem nav atjaunota, tad stāstīt par kādu “mierināšanu” var tikai ar nodomu pilnībā sagraut attiecīgo jomu uzņēmējdarbību !

+4
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 02.07.2021. 16.43

grūti cienīt neliešus – patiesībā – neiespējami

Izcērt Rīgā kokus – simtiem un tad sabāž ielās kaut kādas pussažuvušas zaļumu kastes – nu elle un indija!

Pieņēma noteikumus par skrejriteņu lietošanu, kuri paredz, ka jebkurš nelietis drīkst uzbraukt cilvēkam, to sakropļot vai pat nonāvēt un viss…. jo noteikumi taču neparedz ne skrejriteņu reģistrāciju, ne noteikumus lietošanai – kur tad vēl nu izpilde

Veinkārši prasti nolādēti zagļi un vēl raksta, lai viņus ciena – par ko?
Liepājā pašvaldības vēlēšanās esot piedalījušies tikai 20% balsstiesīgo – cilvēki ir izmusumā – pirmais protests- novērsties no valsts, no pašvaldības , kura rīkojas tikai savās interesēs

Par tiem stabiņiem es klusēju – neesmu autobraucēja , bet noklausījos Timrotu un sapratu, ka ir vēl sliktāk kā mans draugs te šķendējās

Jā – pat kremļa draugu ušakova saskaņas laikā nebija tik slikti

+3
-2
Atbildēt

0

Sskaisle 02.07.2021. 23.42

Aizgāju gulēt plkst 22, jo rīt apsolīju pieskatīt mazuli. Ap 23 pamodos no nenormāli skaļas krievu mūzikas. Pagāja brīdis,kamēr sapratu,ka tas ir sētā nevis mājā.
Kad nolēmu zvanīt rpp – ekipāža jau iebrauca sētā, kā par brīnumu – kāds to jau bija izsaucis.

Bet – sētā ir 6 braši un spēcīgi krievu puiši,kamēr policists 1 plāns ,tievs puisītis. Policists pateica,lai beidz trokšņot, šie – jā ,protams. Policisti aizbrauca – šie mūziku vairs neslēdz,bet brēc,bļaustās, lamājas , smejas

Rīgas domnieki un vispār smalkais gals atpūšās privātmājās un vasaras mājās, bet Rīga strādās arī rīt – kāds sēdēs kasē, kāds vadīs autobusu ,kāds pieskatīs bērnus – cilvēkiem – darba cilvēkiem vajadzētu atpūsties, izgulēties – bet kuru no superdāsni apmaksātajiem muldoņām tas uztrauc

Levits atgūst zaudēto un uzdzīvo pa ārzemēm, Kariņš raud par homoseksuāļiem – politiķi – tie,kuri mums atņēma miljonus un sevi padarīja par bagātniekiem – bauda piektdienas vakaru ….

Kāpēc jāmaksā nodokļi,ja ne valsts, ne pašvaldība nespēj elementārākās lietas pilsētā nodrošināt.

Es no niknuma varētu no biksēm izlekt.

Bībeli iedevu salabot – tā no vākiem krīt laukā.

Naida apkarošanas komisiju un komiteju vietā būtu elementārus savus darbus izdarījuši ….nelieši sasodītie

+1
-1
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu