
Būvdarbi infrastruktūras apkopes punktā Iecavā. Publicitātes foto
Kāpēc Rail Baltica nacionālais ieviesējs joprojām nav devis zaļo gaismu būvdarbu sākšanai dzelzceļa pamattrasē, lai gan finansējums ir pieejams
Kopš marta Rail Baltica būvlaukumā Iecavā notiek rosība, top infrastruktūras apkopes punkts. Taču šo mēnešu laikā tā arī nav sākusies dzelzceļa būvniecība — klāt jau jūnijs, bet lāpsta trasē nav iedurta, tikai izcirsti koki. Nauda aptuveni 40 kilometru izbūvēšanai pie Lietuvas robežas pieejama jau kopš pagājušā gada. Arī būvprojekti sagatavoti, un līgums ar būvnieku parakstīts jau 2023. gada decembrī. Izrādās, trases būvniecība nav sākta, jo nacionālais ieviesējs Eiropas Dzelzceļa līnijas nav parakstījis būvdarbu sākšanas aktu ar būvnieku. Šogad uzņēmumu pametuši jau trīs pagaidu valdes locekļi.