Lai pilnīgi visām skolām nopirktu īpaši mācībām radītas viedierīces, Valsts prezidenta kanceleja izstrādāja sadarbības memorandu Dators ikvienam bērnam. Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP) konceptuāli ideju atbalsta, bet memorandu parakstīt nevar. Žurnāls Ir skaidro, kas rada šķēršļus valstij iegādāties viedierīces, lai visi bērni varētu mācīties arī attālināti.
Izstrādājot sadarbības memorandu, Valsts prezidenta padomniece informatīvās telpas un digitālās politikas jautājumos Ieva Ilvesa, kas bija idejas autoe, paredzēja sadalīt pienākumus starp iesaistītajām iestādēm: IZM sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru risinātu organizatoriskos jautājumus, kā arī nodrošinātu atbilstošu mācību saturu. Latvijas Pašvaldību savienība sadarbībā ar pašvaldībām un to pārziņā esošām izglītības iestādēm izveidotu datoru bibliotēkas ieviešanas un atbalsta sistēmu. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija un Saeimas Administratīvi teritoriālās reformas komisija izstrādātu nepieciešamās izmaiņas normatīvajos aktos.
Visi bija gatavi parakstīt memorandu, izņemot izglītības un zinātnes ministri Šuplinsku. Ministre Ir skaidro, ka konceptuāli atbalsta memoranda ideju. Bet parakstīt nevar.
Šuplinska skaidro – viņa neredz, ka memoranda izpildē tiktu ņemts vērā IZM jau izdarītais. Otrs iebildums — memorands nedod pārliecību, ka būs piedāvājums iepirkt, piemēram, Google mācību datorus Cromebooks par zemāku cenu, nekā līdz šim iepirkts.
Viņai arī esot grūti pieņemt, ka par rīcības plāna izpildi visa atbildība paredzēta Valsts prezidenta kancelejai, lai gan «mums ir vairāki dokumenti, kas šos jautājumus jau ir atklājuši un risina, tāpēc mēs gribētu būt vismaz kā viena no vadošās institūcijas viens no partneriem». Ministre ir neizpratnē, kāpēc memoranda izpildē par ilgtermiņa un īstermiņa budžeta plānošanu atbildīgā institūcija ir norādīta VARAM.
Lasiet vairāk žurnālā Ir šeit.
Ja vēlaties abonēt žurnālu Ir, spiediet šeit.
Pagaidām nav neviena komentāra