Realitātē par depozīta sistēmu maksās ražotāji

  • Miks Stūrītis, “Depozīta iepakojuma operators” valdes priekšsēdētājs
  • 03.12.2020
Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Taromāti ir depozīta sistēmas aisberga redzamā daļa, taču vēl būtiskāka ir aisberga neredzamā daļa – tas, kā sistēma funkcionē un kas par to maksā, lai tā būtu pēc iespējas efektīvāka un varētu sasniegt nospraustos mērķus sakoptas vides veicināšanā. Neatkarīgi no izvēlētā operatora, realitātē depozīta sistēmu uzturēs dzērienu ražotāji, maksājot sistēmas operatoram par katru pārdoto dzēriena iepakojumu.

“Depozīta iepakojuma operators” (DIO) ir ražotāju veidots bezpeļņas uzņēmums, tāpēc ir tikai loģiski, ka tieši DIO ir garants tam, lai produktu cenas veikalu plauktos būtiski nemainītos. Turklāt to, ka depozīta sistēmai ir jādarbojas pēc paplašinātas ražotāju atbildības principiem, nosaka gan ES normatīvie akti, gan Latvijas likumdošana, jo tikai ražotājiem ir motivācija depozīta sistēmu uzbūvēt tā, lai sistēmas izveidošanas un uzturēšanas izmaksas būtu pēc iespējas zemākas un vienlaikus tiktu izpildīti izlietotā iepakojuma savākšanas mērķi.

Jaunākajā žurnālā