Ģimenes datorspēļu bizness

  • Mārtiņš Galenieks
  • 03.06.2020
  • IR
Vladimirs Slavs, spēļu izstrādātājs, programmētājs, mārketinga vadītājs.
Foto — Kristīne Madjare

Vladimirs Slavs, spēļu izstrādātājs, programmētājs, mārketinga vadītājs. Foto — Kristīne Madjare

Uzņēmuma AbsoDev īpašnieki Vladimirs Slavs un Elēna Nazarenko, izstrādājot videospēles, mēģina atrast līdzsvaru starp savām ambīcijām biznesā un vēlmi būt radošiem. Viņu jaunākais produkts strauji gūst panākumus, iespējams, tieši mākslinieciskās pieejas dēļ

Viņus varētu nodēvēt par tipisku ģimenes uzņēmumu, tikai ar 21. gadsimta piegaršu. Vladimirs un Elēna ir pāris un vienīgie tā darbinieki. Viņi pelna naudu ar to, kas pašiem patīk, — izstrādā un pārdod savas datorspēles. Tiekamies Rīgas centra dzīvoklī, kas reizē ir arī abu darba vieta. Tas nav ne īpaši liels, ne grezns, bet drīzāk jauneklīgi mājīgs ar būri, kurā tup divi papagaiļi, un Harija Potera grāmatām plauktā.

Spēļu industrija pasaulē ir milzīga. 2019. gadā tās ienākumi globāli vairāk nekā trīs reizes pārsniedza filmu industriju, lauvastiesa no tā gan tiek lielajām kompānijām. Taču savs tirgus ir arī nelielām, neatkarīgām kompānijām, kuru izstrādātās spēles pēc analoģijas ar mūzikas vai kino nozari varētu iedalīt indie kategorijā. Vladimirs nedaudz nervozi izturas pret ideju, ka varētu tikt uzskatīts par veiksmīgu biznesmeni. «Iedomājies, Amazon piedāvā 200 jaunu grāmatu ik dienu. Varbūt 10% no autoriem un izdevējiem tiešām pelna naudu. Līdzīgi ir spēļu industrijā. Ja esi pirmais topā, ja kļūsti par superzvaigzni, tad būsi miljonārs, ja ne — tas drīzāk ir hobijs.»

Jaunākajā žurnālā