Latvijas Reklāmas asociācijas, Preses izdevēju asociācijas un Raidorganizāciju asociācijas atklātā vēstule
Latvijas Reklāmas asociācija kopā ar Preses izdevēju un Raidorganizāciju asociāciju ceļ trauksmi par tuvojošos mediju krahu un aicina valdību izrādīt nekavējošu rīcību mediju sistēmas glābšanai.
Reaģējot uz Covid-19 vīrusa izplatību un valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, Latvijas mediji dara visu, lai atbalstītu valdību vīrusa izplatības ierobežošanā. Mediji šobrīd strādā pastiprinātā režīmā, operatīvi un profesionāli nodrošinot sabiedrības informēšanu par aktuālajiem valdības lēmumiem, drošības pasākumiem un citām ar Covid-19 vīrusu saistītām norisēm Latvijā un pasaulē.
Pārbaudīta un profesionāla informācija no uzticamiem avotiem ir kritiski nepieciešama ārkārtējas situācijas laikā. Mediju loma šobrīd ir tikpat vitāli svarīga kā mediķu, operatīvo dienestu un citu publiskā sektorā strādājošo iestāžu darbs.
Diemžēl Covid-19 izplatība īsā laikā ir devusi nopietnu triecienu Latvijas reklāmas nozarei, kas ir cieši saistīta ar mediju jomu, un dramatiski samazinājusi mediju ieņēmumus no to galvenā ienākumu avota – reklāmas. Jau marta sākumā tos skāra tūrisma, viesmīlības un citu segmentu reklāmas kritums, kas bija saistīts ar Ķīnas tirgus aizvēršanu. Kopš ceturtdienas, 12.marta vakara, kad tika izsludināts ārkārtas stāvoklis, medijos notiek lavīnveida reklāmas kampaņu atcelšana, kas nemitīgi turpinās un draud ar mediju sistēmas sabrukumu. Mediju sistēma ir ļoti trausla un neatjaunojama, tāpēc jāmeklē risinājumi, kā nodrošināt visu mediju kanālu funkcionēšanu, sākot no redakciju darbības līdz laikrakstu piegādēm un apraides nodrošināšanai.
Ņemot vērā straujo mediju patēriņa pieaugumu un to neaizstājamo lomu šībrīža krīzes situācijā, Latvijas Reklāmas asociācija kopā ar Preses izdevēju un Raidorganizāciju asociāciju aicina valdību un pašvaldības nepieļaut mediju sabrukumu un atbalstīt vietējos medijus krīzes situācijā. Kā viens no priekšlikumiem operatīvai rīcībai – īstenot valsts un pašvaldību nozīmes sabiedrības informēšanas kampaņas, kā arī neatlikt jau plānotās kampaņas, politisko reklāmu, sociālās kampaņas, tādā veidā sekojot jau esošiem Kanādas un Austrijas valdību paraugiem.
Vienlaikus asociācijas šobrīd gatavo virkni priekšlikumu mediju un reklāmas jomas glābšanas pasākumiem, kas ietvertu gan nodokļu atvieglojumus masu medijiem, gan dažādu reklāmas aizliegumu pārskatīšanu, kas ļautu nozarei pārdzīvot kritisko situāciju. Esošā situācijā nepieciešams operatīvi pieņemt īpašus lēmumus mediju glābšanas pasākumiem, jo “dīkstāves” reglaments nav attiecināms uz medijiem – pretēji citām nozarēm, kā jau minēts, tie darbojas pastiprinātā režīmā visu pušu – valsts, pašvaldību, sabiedrības – interesēs.
Baiba Liepiņa, Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja,
Andris Ķēniņš, Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektors,
Guntars Līcis, Latvijas Preses izdevēju asociācijas izpilddirektors, asociācijas valdes priekšsēdētāja vietnieks
Komentāri (2)
Atis Priedītis 19.03.2020. 09.09
Medijiem jāmeklē vaina arī sevī. Ļoti bieži tiek publicēti vienpusēji un pat melīgi viedokļi. Ir sajūta, ka mediji ir pilnībā pakļauti, iebiedēti un nopirkti. Publikācijas par “čekas maisiem” bija visspilgtākais piemērs. Gandrīz pusotra gada laikā nav bijis NEVIENAS publikācijas par tiem, kuri tika vajāti pēc 1986.gada. Visi raksti vienīgi un tikai par “stukačiem”, kuri kā izrādās ir bijuši galvenie cietēji. Par tiem, kuri vajāšanu dēļ izdarīja pašnāvības, sajuka prātā vai gāja bojā “nelaimes gadījumos” nav neviena raksta. Pēc Kangera komisijas datiem šobrīd dzīvi vēl ir 30 šādi cilvēki, tikai viņu liecības publicēt ir kategoriski aizliegts. Diemžēl, tāda ir patiesā situācija. Ja kādam interesē kas notika patiesībā to var izlasīt manā – Andra Marta grāmatā “Kristaps – slepenie protokoli”. Grāmatai jau ir bijušas 3 tirāžas. Bet arī par šīs grāmatas esamību lielie masu mediji klusē. Grāmatu šobrīd var brīvi nopirkt vairākos interneta grāmatu veikalos un arī lejupielādēt.
0
QAnon 19.03.2020. 10.27
Jādomā, ka čekas projektu: JV, JKP un Par(OIK), slavinātāji bez valsts atbalsta nepaliks.
0