Bezpilota lidaparāti – robežu kontrolei un drošībai vai terorismam?

  • Vilnis Veinbergs
  • 11.09.2019.
Drons Civilās aviācijas aģentūras rīkotā preses konferencē. Foto: Edijs Pālens, LETA

Drons Civilās aviācijas aģentūras rīkotā preses konferencē. Foto: Edijs Pālens, LETA

Augustā valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas noteikumu projektu „Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un cita veida lidaparātu lidojumi”, paredzot, ka par dronu tālvadības pilotu turpmāk varēs kļūt no 16 gadu vecuma, bet paaugstināta riska lidojumus atļaus no 18 gadu vecuma pēc speciāla eksāmena nokārtošanas. Kopā ar studentiem pētot bezpilota lidaparātu lidojumu tiesisko regulējumu, ietekmi uz sabiedrības fizisko drošību un arī personu datu drošību, kas iegūti ar šo lidaparātu starpniecību, secināts, ka regulējumā jāpilnveido gan apdrošināšanas nosacījumi, gan drošības aspekti, kas nosaka lidojumu attālumu pie aizliegtām teritorijām un objektiem, kā arī pašu lidaparātu fiziskas iedarbības bīstamības samazināšanu, piemēram, krītot, zaudējot vadību vai tehniskas kļūmes rezultātā.

Jaunākajā žurnālā