Zelta laikmeta atblāzma

  • Kristīne Simsone
  • 26.09.2018
  • IR
Andris Keišs karstgalvīgā glezniecības ģēnija Salutaura lomā.
Publicitātes foto

Andris Keišs karstgalvīgā glezniecības ģēnija Salutaura lomā. Publicitātes foto

Komēdija Homo Novus — mākslas hronikas ar 30. gadu elpu

Dzīve dzirkstī — tik moži labestīgu iespaidu par starpkaru posmu Latvijā rada Annas Vidulejas režisētā komēdija Homo Novus. Jaunākā no simtgades programmas filmām ir balstīta Anšlava Eglīša tāda paša nosaukuma romānā, kas pirmo reizi publicēts 1943. gadā. 30. gadu Latvijas mākslas pasaules mikrokosma portretējums ir košs pastičo, kas uzņemts, izmantojot attiecīgā laika stilistiku.

Visizteiktāk un pamanāmāk to raksturo kvadrātam tuvās attēla proporcijas (salīdzinājumam — mūsdienu filmu standarta formāts ir daudz platāks). Raimonda Paula komponētā mūzika, īpaši klavieru skaņdarbi un aktieru vietumis apzināti manierīgā spēle arīdzan atgādina Holivudas Zelta laikmeta kinodarbus, kas tapa neilgi pēc mēmā kino ēras beigām.

Jaunākajā žurnālā