Bez smakām un rēkoņas • IR.lv

Bez smakām un rēkoņas

«Benzīna mašīnu es nemaz nevarētu atļauties,» spriež Kārlis Mendziņš, uzskaitot, cik daudz papildu izmaksu viņam būtu — ceļa nodoklis, degviela, eļļas maiņa, stāvvieta. Foto — Ģirts Ozoliņš, Picture Agency
Ieva Cielava

Rīgas ielās arvien biežāk manāmas automašīnas ar zilibaltām numurzīmēm. Tā iespējams atšķirt mašīnas, kuras benzīntankos piestāj tikai tādēļ, lai nopirktu kādu hotdogu vai logu šķidrumu — enerģiju braucienam šie auto iegūst no elektrības. Latvijā patlaban reģistrēti 305 elektromobiļi, un liela daļa no tiem apvienojusies WhatsApp grupiņā. 92 cilvēki savstarpēji dalās ar informāciju par to, cik garas ir rindas četrās Rīgas bezmaksas elektromobiļu uzlādes stacijās, un ar tās palīdzību rezervē sev laiku pie uzlādes rozetes. Vēl 60 interesentu apvienojušies sarunām par jaunumiem elektromobiļu nozarē. «Esam kā ģimene,» draudzīgo kopienu raksturo viena no elektromobiļu īpašniecēm Anita Bruņeniece. Ar citiem šoferiem sanāk iepazīties pie uzlādes stacijām, domubiedri cits citu ievēro uz ceļa un nesen pulcējās uz elektromobiļu salidojumu Bānīša svētkos Gulbenē.

Elektromobiļu īpašnieki Latvijā lielā mērā ir pionieri, kuriem nākas sadzīvot ar knapo infrastruktūru automašīnu uzlādei, taču citur pasaulē šādi auto iekaro arvien būtiskāku vietu sabiedrībā. Nesen notikušajā Frankfurtes autoizstādē automašīnu ražotāji ziņoja par grandioziem elektrificēšanas plāniem. BMW līdz 2025. gadam solījies laist tirgū 12 elektromobiļu modeļus, Volkswagen to pārtrumpojis, šādā pašā laika sprīdī solot 50. Turklāt vairākas valstis automašīnu elektrificēšanu plāno paātrināt ar politiskiem lēmumiem. Norvēģija apsver no 2025. gada ļaut tirgot tikai elektromobiļus, līdzīgas pārdomas noris arī Ķīnā. Latvijā tik tālu neesam tikuši, bet uz vietas arī gluži nestāvam — CSDD papildus 12 esošajām sola vēl šogad Latvijā uzstādīt 30 jaunas uzlādes vietas, bet nākamgad vēl 40.

Kāpēc šoferi izvēlas braukt ar elektromobiļiem, un ko tas viņiem praktiski nozīmē, jautājām četriem auto saimniekiem, ar viņu atļauju apsēdāmies arī pie elektromobiļa stūres.

 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu