Ronis aicina NA “nešaut” uz Anriju Matīsu
Apvienības “Saskaņas centrs” (SC) Saeimas frakcija rīt, 1.martā, plkst.9.30 pirms parlamenta sēdes lems, kā balsot jautājumā par Anrija Matīsa apstiprināšanu satiksmes ministra amatā, aģentūrai LETA sacīja SC frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Valērijs Agešins.
Gan viņš, gan SC frakcijas priekšsēdētājs Jānis Urbanovičs nekomentēja kuluāru sarunas par to, ka Matīss rīt varētu tikt apstiprināts ar opozīcijas, tātad arī ar viņu deputātu balsīm. Agešins norādīja, ka nepiedalās baumu izplatīšanā, tāpēc nevar tās komentēt. Savukārt Urbanovičs pauda cerību, ka rīt SC deputāti uz frakcijas sēdi ieradīsies “ar gatavu viedokli” un politiskais spēks varēs nosliekties par labu vienai vai otrai pozīcijai.
SC frakcijas priekšsēdētāja vietnieks norādīja, ka šāda pēkšņa parlamenta ārkārtas sēdes sasaukšana no procedūras viedokļa nedara godu koalīcijai un ir vērtējama kā slikts tonis. Viņš pieļāva, ka vai nu “Vienotība” ir kaut ko sasolījusi nacionālajai apvienībai “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK (VL-TB/LNNK) vai arī “”Vienotība” nospļaujas uz nacionālo apvienību”.
Saeima piektdien ārkārtas sēdē lems par Anrija Matīsa apstiprināšanu satiksmes ministra amatā, pastāstīja premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība). Saeimas Prezidijs nolēma ārkārtas parlamenta sēdi sasaukt piektdien, 1.martā, plkst.10.
Jau ziņots, ka satiksmes ministrs Aivis Ronis, komentējot nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK (VL-TB/LNNK) kritiku par jauno ministra amata pretendentu Anriju Matīsu, norāda, ka “politiskajā karā uz neapbruņotām civilpersonām nav pieņemts šaut”, it īpaši, ja viņas ir brīdinājušas, ka nekādā karadarbībā neplāno piedalīties.
Matīsu Ministru prezidents Valdis Dombrovskis izvirzīja satiksmes ministra amatam, bet VL-TB/LNNK uzskata, ka Matīss savā līdzšinējā amatā kā valsts sekretārs nav darbojies apmierinoši, tāpēc satiksmes ministra amatu ieņemt nevar.
Ronis ceturtdien norāda, ka “ir labi, ka jau vairāki VL-TB/LNNK biedri ir Anrijam atvainojušies, un ceru, ka tas ir kāds nejauks pārpratums, kurš ar premjera palīdzību tiks pārvarēts”.
Satiksmes ministrs Ronis ļoti augstu vērtējot Matīsu un uzskata viņu par ļoti piemērotu kandidātu satiksmes ministra amatam, it īpaši šajā iekšpolitiskajā situācijā, vēsta LETA.
Ronis uzskata, ka šī pusotra gada laikā Satiksmes ministrija kā institūcija ir “atgriezusies” valsts pārvaldē. “Latvijā Satiksmes ministrija ir arī ģeopolitikas ministrija, kuras pārraudzībā esošie uzņēmumu apkalpo tik nozīmīgo Rietumu-Austrumu tirdzniecības ceļu. Cīņa par šo tirdzniecības ceļu ir gadu simtiem sena, un būtu liela kļūda mums Latvijā no esošā pamiera atgriezties pie degradējošās savstarpējās apkarošanas,” uzsver Ronis.
Savukārt VL-TB/LNNK uzskata, ka Matīss kā valsts kapitāldaļu turētājs ir atbildīgs gan par “skandāliem apvīto, nebeidzamo procesu ar pasažieru vilcienu iepirkumu, gan par neveiksmīgajiem lēmumiem “airBaltic”, gan par vairāku valsts uzņēmumu desmitos miljonu latu lēšamajiem zaudējumiem “Latvijas Krājbankas” bankrota rezultātā”.
Matīss saskaņā ar Nacionālās apvienības pausto esot bijis iesaistīts vairākos skandālos, kas “grāvuši valsts pārvaldes tēlu sabiedrības acīs – izsniedzis “pasta caurlaides” “Latvijas dzelzceļa” vadītāja Uģa Magoņa un viņa dzīvesbiedres privātajām automašīnām, kā arī pieņēmis lēmumu par Magoņa un citu “Latvijas dzelzceļa” valdes locekļu algu trīskāršošanu”.
Tāpat Matīss esot pretdarbojies tām iniciatīvām, kas Nacionālajai apvienībai satiksmes nozarē ir bijušas būtiskas, – vietējā dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus aizsardzība no Krievijas un citu NVS valstu kontrolētu uzņēmumu agresīvas ienākšanas, kā arī “Rail Baltica” projekta sekmīga realizācija.
Ņemot vērā radušos apstākļus, kā arī izskanējušo informāciju par neatkarīgo deputātu grupas iespējamo tuvināšanos “Vienotībai”, VL-TB/LNNK uzskata, ka jābeidz “dīvainais stāvoklis” ar dalītu “olšteiniešu” un “Vienotības” politisko atbildību par Satiksmes ministriju, tāpēc “Vienotībai” būtu jāuzņemas patiesa atbildība, virzot ministra amatā kādu no šīs partijas politiķiem, uzsver Bērziņš.
Par Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam vienojušies “Vienotības” pārstāvji un pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri, veidojot koalīciju, uzņēmušies politisko atbildību par šo ministriju.
Ja šonedēļ Saeima vēl nelems par uzticības izteikšanu satiksmes ministra amata kandidātam, tad ministra pienākumus uz laiku piekritusi pildīt labklājības ministre Ilze Viņķele (Vienotība).
Komentāri (60)
ltvpanorama 28.02.2013. 18.56
kas traucēja Ronim atspēkot NA minētos trūkumus?.,.koruptīvo bardaku ostās un aizd..sto aviāciju , čakaru ar vilcienu iepirkumiem un mazspēju Rail Baltic prodžektā,toties urā saucieniem elektrificēt krievijas virzienus (scenārijs plānotais tāds ir ka mums nav elektrolokomotīvju, un par piešķirtajiem mio no Eiropas (par kuriem starp citu mierīgu sirdi varētu sākt dīzeļlokomotīvju parka modernizāciju) tās neiepirkt jo nepietiks – tā rezultātā aiziet pa pieskari Latvijas pārvadātāji ar savām vecajām loķenēm..toties miniet trīs reizes ka ar saviem eļetrovoziem gatavs jau kaut vai rīt te rullēt) , ceļu stāvokli..MAtīss tak 2009. gadā tur jau rullē procesus..ntiek pat prasīti rezultāti uz brokastlaiku, vnk cilvēcīgi apstāstīt ko un kad, par kādiem līdzekļiem savedīs kārtībā, kādus reālus plānus uzlabojumiem ..tā vietā interneta komentu cienīga demagoģija un runa līdzībās..
0
garausiitis 28.02.2013. 15.24
Ronis labi pateica. Margināļi atkal nozīmējās :)
0
Cilvēcības vergs. 28.02.2013. 21.47
NA aizspēlēsies tik tālu, ka šī būs pēdējā valdība, kuras sastāvā kāds viņus vēlēsies redzēt. Neadekvātā rīcība un skaļie paziņojumi liek domāt, ka kāds tos rausta aiz smalkiem striķīšiem.
1
janis17 > Cilvēcības vergs. 28.02.2013. 22.14
ir dumji, ja kritiku par potenciālā ministra personu atspēko ar – “jūs esat stulbi visi”.
Par ko jūs esat sajūsmā no Matīsa darbiem?
0