Sapņu vilcieni vai... murgs • IR.lv

Sapņu vilcieni vai… murgs

4
Spāņu uzņēmuma CAF ražots reģionālais vilciens Spānijā
Anita Brauna

Šīsnedēļas beigās redzēsim, kā tiesiskuma koalīcija būs tikusi galā ar Aivara Lemberga atstāto «mantojumu» – Pasažieru vilciena līgumu ar spāņu uzņēmumu CAF par jaunu vilcienu iegādi. 50 pret 50 – šāda likme pašlaik tiek likta darījumam, kurā valstij piederošais Pasažieru vilciens varētu uzņemties simtiem miljonu latu saistības 30 gadu garumā 

Politiski jutīgā un finansiāli smagā izšķiršanās ir CAF rokās. Pēc Pasažieru vilciena (PV) valdes noteiktā termiņa, vilcienu ražotājam līdz piektdienas, 15.jūnija, vakaram ir jāsniedz atbilde, vai tas piekrīt atgriezties pie līguma, kāds, izsludinot iepirkumu, atklāti tika piedāvāts visiem pretendentiem. Šim nosacījumam ir stingr-s pamatojums – Eiropas Komisija (EK) ir skaidri pateikusi, ka līdzfinansējumu iepirkumam piešķirs tikai šādā gadījumā. 

PV jaunie vadītāji un satiksmes ministrs Aivis Ronis publiski pauž, ka vēlas, lai darījums turpinās un PV vilcienus iepērk no CAF. Cik patiesa ir šī retorika, lai paliek memuāriem. Tā būtu saprotama izvēle, ja iepriekšējā PV vadība kļūdas līgumā būtu pieļāvusi sava naivuma vai zināšanu trūkuma dēļ un ja visādi citādi iepirkums būtu godīgs un sabiedrībai izdevīgs. Taču teju nekas no tā nav taisnība, un Latvijai būtu labāk – vismaz no morālā viedokļa -, ja spāņi atbrīvotu valsti no šā līguma. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu