Tas, ka šis nodoklis nepildās tādā apmērā kā iecerēts, nav par pamatu, lai to atceltu, pārliecināts Repše
Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, uzklausījusi finanšu ministra Einara Repšes (JL) iebildumus pret tā dēvētā dienesta auto nodokļa atcelšanu, nolēma uzdot ministrijai sagatavot priekšlikumus, kā šo nodokli uzlabot.
Repsē komisijas sēdē uzsvēra, ka kategoriski iebilst pret nodokļa atcelšanu, jo ar to tiek aplikts reāls labums, ko gūst iedzīvotāji, izmantojot darba automašīnas privātām vajadzībām. “Arī tas, ka šis nodoklis nepildās tādā apmērā kā iecerēts, nav par pamatu, lai to atceltu,” pauda Repše, norādot, ka nav atbalstāma šā nodokļa atcelšana arī tādēļ, ka “gada vidū nedrīkst mētāties ar nodokļu izmaiņām”, turklāt Latvija ir solījusi starptautiskajiem aizdevējiem nesamazināt nodokļus. “Mēs riskējam ar to, ka nepildīsim saistības, “ brīdināja Repše.
Finanšu ministrs pieļāva, ka ir iespējami dažādi uzlabojumi, par kuriem būtu jādomā. Pēc viņa domām, galvenās problēmas ar šā nodokļa neiekasēšanu ir saistītas ar to, ka uzņēmēji masveidā norakstījuši automašīnas fiziskām personām. Saskaņā ar ministrijas datiem, ja pērn 118 000 juridisko personu piederējušas automašīnas, tad šogad tās bijušas jau vairs tikai 74 500 uzņēmumu rīcībā. No tiem nodokli par automašīnu izmantošanu privātām vajadzībām esot samaksājuši vien aptuveni 17 %.
“Atzīsim, ka pašreizējais nodokļa modelis nav ideāls, viņš pat nav tuvu līdz ideālam,“ trešdien sacīja komisijas vadītājs Vents Armands Krauklis (TP), tomēr arī viņš atzina, ka nodoklis būtu saglabājams, taču būtu jāmeklē iespējas uzlabot tā formu.
Pēc Repšes teiktā, priekšlikumus nodokļa uzlabošanai Finanšu ministrija varētu sagatavot līdz rudenim.
Komentāri (29)
disassociative 26.05.2010. 15.34
Runājot par šo nodokli, pašā sākumā vienā no intervijām Repše izteicās, ka VID kontrolēšot visus uzņēmumus, kuriem ir uz uzņēmumu reģistrētas automašīnas, jo viņš uzskatot, ka visi visas uzņēmumu automašīnas izmantojot arī privātām vajadzībām. Mums, piemēram, ir jau gadiem ilgi aizliegts izmantot uzņēmuma auto privāti, tagad mums jāpierāda, ka neesam kamieļi? Lai arī ir visas ceļazīmes ar visiem spidometra rādījumiem, norādot brauciena mērķi, arī jau gadiem ilgi. Es par to, ka šis nodoklis ir jāatceļ. Vismaz patreizējā redakcijā noteikti.
0
v-auto 26.05.2010. 15.57
Pusgada laikaa nav vareets ieviest skaidriibu par jauno nodokli, neviens iisti nesaprot ko driikst un ko nedriikst, Kampars saka vienu,VID rausta plecus, graamatvezhi izmisumaa, iereedni legaali izmanto valsts transportu, nodokla ieneemumi nieciigi, haoss pilniigs,bet nabaga finansu ministrs tak pie taa nav vainiigs- apkaart vieni sabotaazhu alkstoshi iereedni.
0
dro 26.05.2010. 16.35
Ak tad Latvija atkal pierādīs, ka ir muļķu zeme? Nu ja paši nespēj uzrakstīt savu likumu, tad norakstiet no Zviedrijas.
6
daina_tabuna > dro 27.05.2010. 10.18
Ej nu ej? Nezkāpēc tad to piķi norauj no darba ņēmēja algas?
0
dro > dro 26.05.2010. 20.32
Tādā gadījumā interesanti, nu kurienes valsts ņem naudu algām? No Latvenergo, LDZ un vēl dažiem uzņēmumiem? Pats saproti, ka loģikas nav:)
0
dro > dro 26.05.2010. 16.52
Šis nodoklis gulstas uz darba devēju, ne ņēmēju.
0
dro > dro 27.05.2010. 11.54
To jautā savam darba devējam.
0
janisvinodis > dro 26.05.2010. 16.52
Tāpēc jau mums zeļ un plaukst ēnu ekonomika. Visus nodokļus praktiski maksā tikai Valsts iestādēs strādājošie, un arī tikai tāpēc, ka nav kur sprukt.
0
daina_tabuna > dro 26.05.2010. 16.45
Tad jau vajadzētu arī algas norakstīt no Zviedrijas. Mēs neesam tik bagāti, lai liktu cilvēkiem maksāt par to, ka darba devējs prot būt pateicīgs. Strādā labi- tevi soda valsts. Strādā slikti- soda darba devējs. Kas tad būtu jādara, lai tiktu cauri sveikā bez sodīšanas?
0