Ilūzija par zināšanām

Pašlaik esam situācijā, kad mācībspēks ar sarunbota ChatGPT palīdzību ģenerē uzdevumus, ko studenti vai skolēni ar tā paša rīka palīdzību risina, vedina domāt ekspertu teiktais. Ilustrācija — Artificialpaintings

Pašlaik esam situācijā, kad mācībspēks ar sarunbota ChatGPT palīdzību ģenerē uzdevumus, ko studenti vai skolēni ar tā paša rīka palīdzību risina, vedina domāt ekspertu teiktais. Ilustrācija — Artificialpaintings

Mākslīgā intelekta vilnis skolās triecas ar lielu jaudu. Vai vajag stāties tam pretī?

Lai parādītu tehnoloģiju radītos izaicinājumus, beidzot studijas Ventspils Augstskolas Ekonomikas fakultātē, Igors Uhaņs visu diplomdarbu uzrakstīja, izmantojot ģeneratīvā mākslīgā intelekta rīku ChatGPT. «Manuāli failā ieliku tikai shēmas un bildes.» Tas bija pirms diviem gadiem, kad pasaule tikai sāka iepazīt OpenAI radīto tērzēšanas robotu. Tas eksperimentāli tika laists klajā 2022. gada novembrī, un līdz 2023. gada sākumam ChatGPT bija kļuvusi par vienu no visstraujāk augošajām lietotnēm vēsturē.

Ventspils Augstskolas dekanātā par šādu pieeju noslēguma darba izstrādē, protams, neviens nepriecājās. «Es teicu — mums ar steigu ir jāmaina eksaminācijas process,» Igors stāsta, «citādi netīšām saražosim, piemēram, ārstus ar diplomiem, bet bez reālām zināšanām.»

Jaunākajā žurnālā