Turpinās bīdīt Škodu?

Iepirkuma prasību sašaurināšana jau notika iepriekšējā zemās grīdas tramvaju iegādē.
Foto — LETA

Iepirkuma prasību sašaurināšana jau notika iepriekšējā zemās grīdas tramvaju iegādē. Foto — LETA.

Pēc plašajiem arestiem aizdomās par korupciju Rīgas Satiksmes iepirkumos janvārī uzņēmums pārtrauca zemās grīdas tramvaju iepirkumu tā dēvētajam «kapu tramvajam» jeb jaunajai Skanstes līnijai. Toreizējais RS pagaidu vadītājs Anrijs Matīss mudināja jauno Iepirkumu komisiju izstrādāt jaunu tehnisko specifikāciju, «lai neuzkāptu uz tiem pašiem grābekļiem». Taču jaunākā informācija rada bažas, ka uzņēmums var aiziet vecajās sliedēs, lobējot korupcijas aizdomās jau iepīto partneri Škoda. 

Skanstes līnijas iepirkuma specifikācija joprojām tiek izstrādāta, un ārvalstu eksperti vēl nav to komentējuši, tomēr bažas rada Iepirkumu komisijas publiski pieejamā atbilde Sabiedrībai par atklātību — Delna, kurā norādīts, ka zemās grīdas tramvajiem neesot piemērots tehniskais risinājums — starp riteņiem izvietots ass reduktors —, kādu piedāvā virkne potenciālo pretendentu. Lai gan šāda konstrukcija «ir konstruktīvi vienkāršāka, vieglāka apkalpošanas ērtuma ziņā, ļauj lietot tajā skaitā ilgstošā ekspluatācijā pārbaudītus, atstrādātus un lētus ass reduktorus un vilces dzinējus, tā absolūti nav piemērota zemās grīdas tramvajiem», teikts 11. martā sniegtajā komisijas atbildē. 

Jaunākajā žurnālā