
2017_09_ab_logo.jpg
Ziņa, ka nacionālās lidsabiedrības airBaltic prezidents Bertolts Fliks būtībā pats sev pārdevis tās zīmolu, izsauca patiesu sabiedrības un amatpersonu sašutumu. Pat Valsts prezidents to vēlas pārrunāt ar satiksmes ministru. Taču šī «vētra ūdens glāzē», kā to nodēvējis pats Fliks, ir tikai neliela detaļa lielākā ainā. Pēdējos divus gadus Fliks radījis firmu tīklu, kuras barojas no airBaltic. Tas vedina jautāt - vai beigās no uzņēmuma nepaliks tikai čaula?
Mēdz teikt, ka katrai lietai ir divas puses. airBaltic gadījumā ir vismaz trīs. Pirmā ir Latvijas aviācijas veiksmes stāsts. Latvijai ir labākā lidsabiedrība Baltijā, kamēr Lietuvā un Igaunijā tās nīkuļo. To ir veicinājis airBaltic prezidenta agresīvais attīstības stils. Pērn Latvijas valsts kontrolēto uzņēmumu par ceļojumu nodrošinātāju izvēlējušās piecu valstu valdības, tas saņēmis vairākas nozīmīgas industrijas balvas, atvēris bāzi Igaunijā. Tartu iedzīvotāji lidojumu sākšanu nodēvējuši par gada notikumu. Somijas laikraksts Kaupalehhti kompāniju nosaucis par Baltijas reģiona Nokia.